יום רביעי, 9 ביולי 2014

'And now we lie in Flanders fields', קטע 5. קיטל מנצח שוב, ועוד






קטע 5, 155.5 קמ',  Ypres  ›  Arenberg Porte du Hainaut
קטע 5 שעליו כולם מדברים. הומאג' הדבוקה המקצוענית (לא בראשונה העונה) לנופלים בשדות הקטל במערב פלאנדריה, חללי מלחמת העולם הראשונה, שוכני עפר בתי הקברות ההמוניים באזור YPRES.
הקטע שיפגיש בתחילתו את הדבוקה עם משמעותו הטרגית של אחד ממצעדי האיוולת האנושיים הגדולים בהיסטוריה, יפגישם שוב בחלקו השני עם שדות קטל אחרים, אך הפעם 'שדות קטל ספורטיביים', שאמנם נוטים לעיתים גם הם לגבות מחיר, אך הוא, בשונה מהראשונים, מחיר 'מבורך' - חלק בלתי נפרד מדרמה תרבותית שאינה גובלת בטרגדיה אנושית קטסטרופלית מסוג זו שתוצאותיה שרידיהם שוכנים מתחת למצבות חסרות כול שם באזור.

A Paris-Roubaix without rain is not a true Paris-Roubaix, Sean Kelly

גשם גשם בוא. המארגנים של הפאריס רובֶּה (אלו אותם מארגנים, ASO) אמנם מייחלים לו כבר שנים, אך הוא מאכזב שוב ושוב (פעם אחרונה ב- 2002), אך כפי תחזיות מזג האוויר הוא בהחלט מתכוון לפקוד את דרכי הפאבֵה עתה, במיוחד לכבוד ביקורו של הטור הצרפתי.

 But it's racing. Roubaix is Roubaix. We all know what it’s like. F Cancellara

9 קטעי הפָּאבֶה בצפון צרפת, חלק מהם הינם אותם קטעי מעבר קלאסיים מוכרים מהפאריס רובה, יאפשרו לחלק קטן מרוכבי הדבוקה, אלו שהם בעלי המיומנות הניסיון והיכולת, חלקם שאינם מחויבים במשימות הגנה, לנסות ולנצח. יתר חברי הדבוקה יהיו מרותקים בניסיונות הגנה לשלומם של מלאכיי ההרים הדקיקים - תשתית הקרקע בקטעי מעבר אלו עלולה לגרום לאלה נזק בלתי הפיך ולסיים מסעם כבר בשלב זה.

Cancellara: I've already been asked if I'll ask for the stage to be neutralised if it rains but this is different. I know that it’s not a nice stage for Froome, Contador, Nibali and even our GC riders. But my reply is: so why not take out the climbs to make it easier for us?
Kelly: It’s going to be different on the cobbles. The stage is short, the stakes are high and there is always so much tussling getting onto them. We know Froome is not going to like that. I think he will be a bit more concerned about it than Contador. While he said that he rode across the cobblestones and felt quite well, it is very different riding across the cobblestones out training with the team than it is when compared to how it will be in the race. The speeds will be very high, riders will be squeezing into tight spaces and it will be a real battle…
We know that Wiggins is good on the cobbles; he has proven that. He can definitely manage the pavé. He has proven that this year and so it is a shame that he has to stay at home…
It is impossible for one team to make it difficult, however; you have to have a lot of teams involved. They might also take encouragement from Froome cracking in the Dauphiné. They will say that if you really give him a hard time, he is breakable as well


לחצים גדולים צפויים מחר בכניסה לקטעים המרוצפים בקילומטר ה-87, אך אלו לא צפויים לשקוט אלא להמשיך עד לסיומו של הקטע 68 קמ' מאוחר יותר.גם אם לא כול הקטעים הינם קטעי המקור, אלה המופיעים בפאריס רובה אלא חלקים מהם בלבד, הם עדיין נושאים מידת סיבוך גבוהה.

*9 - Gruson (**) 1.1 קמ', זהה לקטע המקורי
*8 - Pont-Thibaut (***), 1.4 קמ', זהה לקטע המקורי
*7 -  Mons-en-Pévèle(*****)- רק 1000 מ' מהקטע המקורי (3000 מ')
*2 - ה- Hornaing (****) על 3.7 הקמ' שבו נדמה כקשה מכולם, אולי מלבד הכניסה לאזור הקטעים המרוצפים.
הקטעים המרוצפים מתחילים 68 קמ לפני הקו, אך החלק המסובך הינו החלק המסיים עם רצף 4 קטעי מרצפות ב-24 הקמ' האחרונים של קטע 5.

Matt White: There will be guys out there riding equipment for the first time. It'll be bloody mad
Keiser: Having filmed both Terpstra and Nibali on the pavé last April. Nibali doesn’t ride like a lightweight

סדר המכוניות בשיירה מחר:



שידורים חיים. הקטע משודר במלואו. השידורים עוברים לצרפת ב – 14.30. הכניסה לאזור המרצפות צפוי ב ~  17.00.
מזג האוויר. מזג אוויר גשום לאורך הקטע. (עדכוני מזג אוויר בשעות הבוקר)  

קיטל פעם שלישית


ישר ולעניין (@hetiskoers)

מרסל קיטל מנצח פעם שלישית השנה במאוץ אל הקו ומקדים הפעם את קריסטוף של קטיושה ודמאר של FDJ.


התסריט הקבוע מהימים הקודמים חזר על עצמו והפעם השתחררו מיד עם היציאה לדרך ווקלר של יורופקאר ו- Luis Mate של קופידיס, שהמשיכו ורכבו לבדם אך לא זכו בשום שלב לחבל ארוך מדי וווקלר נתפס בקילומטרים האחרונים.


סיום הקטע, בכבישיה הלחים של ליל, עבר חלק, ללא נפגעים, אך הדבוקה הספיקה לשלם חובותיה לתחלואי מזג האוויר קודם לכן. בתחילה, בחלק הפותח של הקטע, היה זה כריס פרום של סקאיי ובאוקה מולמה של בלקין שפגשו את האספלט, לאחר ששניהם נקשו גלגלים (פרום עם קוקלר של אוריקה) עם רוכבים שרכבו לפניהם.


מולמה המשיך ללא כול בעיות ופרום שפשף את אותו צד שידע שפשוף דומה לפני זמן לא רב בדופינה, אך אולי הפציעה המשמעותית יותר היא הפציעה במפרק כף ידו השמאלית שנראה היה שמציקה לו לאורך הקטע אתמול לאחר הנפילה, והיא מגיעה בזמן לא טוב כעת, טרם קטע 5 והטרטרת על המרצפות בצפון צרפת. בדיקה רפואית לאחר הקטע לא גילתה דבר מעבר לפציעה-חסרת-כול-נעימות זו והוא צפוי להמשיך מחר את התחרות כרגיל.
קרוב למרכז העיר בליל, לא מאוד רחוק מהקו, החליק גרג אנדרסון, אחד מפועליו הראשיים של גרייפל של לוטו, פגש את האספלט ואולץ לפרוש (בני הקבוצה באק ודה קלארק הצליחו לחזור לאופניהם ולהמשיך לאחר שהחליקו גם הם באותו אירוע). והאחרון היה סאגאן עצמו שהחליק ופגש את הקרקע בקילומטר האחרון אך הצליח לסיים למרות שלא הגיע בזמן כדי לקחת חלק במאוץ המסיים.

ALLEZ NONO, ALLEZ NONO

הווידאו




תגובה 1: