יום שישי, 4 ביולי 2014

TDF 2014, קטע 1 מה צפוי, שידורים חיים ועוד


Leeds-Harrogateקטע 1, 190.5 קמ',
קטע למאיצים. הקטע שפותח את המהדורה ה-101 של הסיבוב הצרפתי, ולמרות מה שנראה גם בתרשים הטופוגראפי וגם במלל המשלים כקשיים בלתי מבוטלים בדמות שלושה טיפוסים בקטגוריות המשניות (הטיפוס השני ל-  ,Buttertubsעם ה4.5 קמ ב-6.8% שלו ספק אם היה שייך לקטגוריה זו גם על אדמת צרפת ו/או בשלבים מתקדמים יותר במרוץ), עדיין המרחק הגדול (60 קמ) שנשאר לאחר האחרון מבניהם עד לקו, לא ישאיר שום סיכוי לבורחים והדבוקה תגיע לאזור הסיום כחברותא מלוכדת וצפופה ביחד. עוד לפני כן, 70 קמ' לאחר הזינוק,יפגשו הרוכבים במיאוץ הביניים הראשון של המרוץ השנה, שמופיע צמוד לאחר הטיפוס הראשון של היום, וצפוי לעורר את קבוצות בעלי היומרה לחולצה הירוקה להגברת הקצב בכדי לנסות לנתקם מיתר הדבוקה ולנסות להשיג גם נקודות (20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 בהתאמה) וגם כמה גרושים (1500, 1000, 500 יורו בהתאמה).
הסיום חסר בקשיים נתיביים מיוחדים, דבר שיאפשר לרכבות המאיצים להיערך מבעוד מועד ולנסות לאפשר למאיצים מאבק ראשון ראש בראש במהדורה הנוכחית.
מזג אוויר. רוח מערבית (13 קמש) עם סיכויים מסוימים ל'מקלחת' באזור הסיום בזמן המאוץ המסיים. (תחזיות מזג האוויר יעודכנו כאן באופן שוטף במהלך כול יום מרוצים).


הרוגייט



איך נראה קטע 1







מי מסתכל, מה לראות (ומה לא חייבים), והשידורים החיים

מי בכלל מסתכל על הטור. לפי סקרים שנערכו בשנים האחרונות בצרפת, הצופים הנאמנים ביותר של המרוץ הינן דווקא בנות המין היפה – נשים בשנות ה-60 לחייהן, כאלו שזמנן בידן אך עניינן די בטל ('עקרות בית' כפי הגדרתן הבלתי ראויה בעולם קודם), אך אלו מוצאות בו במרוץ עניין לא עקב ערכו הספורטיבי אלא דווקא כפי ערכו האסתטי: נופים נופים (רוכבים רוכבים).
מספר קטעים, מלבד הקטע הראשון והאחרון (שעליהם ידברו במקום העבודה), וסיומם של קטעי המאיצים (קטעים מספר 3, 4, 6, 7, 12, 15, 19), צפויים על פניהם להיות מעניינים יותר מאחרים ואותם אסור להחמיץ.
קטעים 5, 10, 13, 14, 17, 18 מסתמנים ככאלה שיאפשרו או יאלצו - יאפשרו למתחרים הנאבקים בדירוג הכללי (תחרות החולצה הצהובה) להביא לידי ביטוי יתרונם ביחס לאחרים, או יאלצו אותם להגיב - להישמר היטב מפני יריביהם שחלקם ללא כול ספק ינסו בקטעים אלו לפעול. אך כפי שידוע היטב למעורים קשה בשלב זה לדעת בוודאות מתי הכול יקרה. לעיתים, מלבד דרמות 'מקומיות' ובלתי משמעותיות, המרוץ 'נשמר היטב' – הרוכבים שומרים אחד על השני וכולם נותנים ידם ממשיכים ומשחקים את 'משחק הממתינים' - The waiting game – 'רוכבים על בטוח' מבלי לחשוף ברבים חולשותיהם; אך לעיתים הכול מתחיל מוקדם (קטע 2?) – במקרה כזה יהיה כבר קשה לעצור את גובה להבות ההמשך.  
מלבד עשרת הקטעים שיועברו במלואם בשידור חי (5 הקטעים הראשונים וקטעים מספר  10, 14, 17, 18, 21), יתר הקטעים יועברו חלקם. השידורים צפויים לעבור מדי יום לצרפת בשעות אחר הצהריים (15.00) וצפויים להסתיים ב ~ 18.00.
שידורים חיים
  •        היורוספורט ('אנחנו-אוהבים-מרוצי-אופניים') הוותיקה תעביר שידורים יומיים מהמרוץ, אך כדרכה צפוי בשידוריה גמגום מדי פעם בפעם, עקב קדימותם של תכניות אחרות (תכניות רקע המונדיאל וסנוקר (!). באולפן, צמוד לקו הסיום, ישבו צמד החמד (שנה שנייה ברציפות) קרלטון קירבי (מה לעשות זה מה שיש) וה'רב פרשן' הוותיק ורב התובנות האירי שון קלי.
  •        ערוץ 5 'שלנו' מעביר גם הוא (כדרכו המבורכת בשנים האחרונות) את המרוץ בשידורים חיים יומיים. באולפן יושבים בדרך כלל טובי המומחים המקומיים, בעלי ידע מקיף והבנה עמוקה גם ביחס לנעשה בכבישים האירופאים אך אף ביחס למשמעות כול הנראה על ליבותיהם/ריאותיהם של הרוכבים. השידור, פרדוקסאלית, סובל דרך קבע דווקא מכיוון בלתי צפוי – הערוץ עצמו, פשוט, אופניים לא עניינו את הענף אף פעם. הערוץ מעולם לא גילה עניין אמיתי בענף ושידור 'הסיבוב הגדול' נעשית רק כפי שמחיר החבילה לא יקר ואף כיוון שהקיץ משמים (עד כמה שבספורט עסקינן), אך לא יותר. וכך אותם פרשנים באולפן נותרים יתומים משדרן, שהוא לב ליבו של שידור חי.
  •        TV2, הערוץ הצרפתי (בתשלום), יעביר גם הוא את המרוץ בשידורים חיים יום יום, שלאחריו תשודר מאולפן שממוקם קרוב לקו סיום הקטע היומי התכנית הוותיקה VELO CLUB, עם המנחה, איש הטלוויזיה הצרפתית הוותיק Gérard Holtz . התכנית מפגישה יום יום חלק מהרוכבים עם פרשנים וידוענים אחרים שהגיעו בזמן לאזור קו הסיום בכדי להשתתף בחגיגה.
  •        המארגנים (ASO) מצטרפים גם הם למתרחש בעת האחרונה בשטח ויצמידו מצלמות זעירות על קסדתם/אופניהם של מספר רוכבים בכול קטע נתון (ארבעה רוכבים משתי קבוצות שונות בכול קטע). הקטעים ישודרו כול ערב לאחר שיעברו עריכה (עדכונים שוטפים ביחס לאלו ימצאו כאן).
  •        כול מי שמעוניין לגוון (שדרנים ופרשנים טובים כלל לא פחות), ניתן למצוא שלל אופציות נוספות לשידורי סטרימינג אינטרנטיים גם ב- steephill.com, וגם ב-cyclingfans.com

 
Gérard Holtz

הכנות הכנות (Team SKY)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה