יום שני, 7 ביולי 2014

קיטל בפעם השניה, מה צפוי בקטע 4, פרום חוצה את מנהרת התעלה ועוד



מרסל קיטל מנצח נצחון שני במרוץ השנה, ומקדים את סאגאן ואלבסיני (אוריקה). קיטל עושה זאת שוב, ללא בעיות מרובות - מורד מהרכבת היעילה של ג'יאנט שימאנו, שדאגה לשלומו בשלבים המסיימים של הקטע השלישי של המרוץ, במקום הרצוי לו, 150-200 מ' מהקו - וכפי הידוע כבר לכול קיטל לא צריך יותר (הוא אפילו יכול להסתדר עם פחות). החלק המסיים של הקטע היה נדמה לפרקים שהולך ומסתבך, עת ממטרים ספורים טבלו את הכבישים בבירה האנגלית בלחות מבשרת רעות, אך הדבוקה, שהגבירה מהירותה לקראת הסיום, כדרכה, צלחה את החלק המסיים של המסע בבריטניה (כמעט) ללא בעיות.
בטבלה הכללית אין שינויים בעקבות הקטע היום:


 סוף מסע. התסריט הקבוע בשלושת ימי המסע הבריטי הקצר, שבו הדבוקה משחררת מדי יום בורחיה בחופזה, לא השתנה אף הפעם. בניגוד ליום הפותח ושלושת בורחיו, והיום השני ושבעיתו, הפעם הסתפקה בזוג (בידו מברוטאניה סש ויאן בארטה מנט-אפ).
קטע מעבר. יום נעים, מסביר פנים, כמו קודמיו על אדמת האי, והדבוקה דעתה כמעט זחוחה, בילתה לה בדרכים עמוסות הצופים לעייפה, משרכת דרכה לכיוון הבירה הבריטית, נעימות שהופרעה בסיום כשהגיעו הממטרים ואיימו לשבשה, אך כאמור לבסוף צלחה לה לדבוקה דרכה.
הצלחה כבירה. ה- Grande Partenza  של הג'ירו האיטלקי, מוקדם יותר השנה באי האירי, היה הצלחה גדולה, אך נדמה שביקור הטור הצרפתי באי הבריטי מניחו מעט בצל, בין אם היו אלו בסוף 5 או 6 או אפילו 7 מיליון צופים בשלושת הימים או שהרבה יותר. המרוץ הצרפתי הוא מזמן כבר לא אירוע צרפתי 'מקומי' אלא אירוע בן לאומי ענק (בניגוד לאחיו האיטלקים והספרדים שעושים מאמצים גדולים להפוך אף את שלהם לכזה), אך את התיארוך, שעליו יש לצרפתים מונופול – תחילת הקיץ, החופש/ות הגדול/ות, ומזג האוויר - עדיין לא חם מדי אך כבר לא קפוא - כול אלה עובדות, מובנות כמעט מאליהן, שתורמות תרומה מכרעת להצלחה הגדולה. המרוץ הופך יותר ויותר להיות בון טון, וזאת למרות שערוריות הסמים, (ספק אם שינו אי פעם משהו) - כולם רוצים להיות שייכים וגם מוכנים לשלם – אם כדמי השתתפות של הערים שנאבקות על הזכות להיות על מפת המרוץ – 'עיר היציאה הגדולה' (grand depart), 'ערי היציאה' היומית ו'ערי ההגעה', ואם מדובר ביתר הכסף המוזרם על ידי 'תיירות המרוץ' - כול אלו ממשיכים ושופכים עוד ועוד שמן על מדורת ההצלחה – הצלחה גדולה.


קטע 4, 163.5 קמ', Le Touquet Paris-Plage  ›  Lille

קטע מאיצים שלישי. הרוכבים עשו את דרכם מיד עם סיומו של הקטע אתמול בחזרה לצרפת, ויצאו היום לקטע הראשון של המרוץ על אדמת צרפת, אך יסיימוהו בשעות הערב המוקדמות בבלגיה. עוד קטע מעבר, תפור למאיצים, קצת לפני שהעניינים יסתבכו ביום רביעי עם קטע הפאבה המדובר בצפון המדינה. הקטע היום קצר ויגרור מהירות גבוהה, אך עלול להסתבך אם תואיל ותמצא לנכון הרוח להתערב ולשחק משחקיה המתעתעים מאחד הצדדים (או מכמה). המאיצים, כפי שקטעיהם קצובים, יעשו כול שלעיל רגלם בכדי להספיק בכול זאת להגיע בזמן. מספר מכשולים נתיביים בקילומטרים האחרונים אך דווקא קרוב לקו נקי.



שידורים חיים. הקטע מועבר שוב במלואו. שידורים חיים מהשעה 14.30
מזג אוויר. יום נעים לרכיבה

BACKSTAGE מקטע 3



פרום רוכב במנהרה




איך נראה הקרוון



אוכל ממטבחו של הטבח של סקאיי Søren Kristiansen 

Meatballs with pine nuts/pistachio and some spices small leeks carrots and tomato salsa

Monkfish in a fennel-cream with fresh spinach


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה