יום שבת, 5 ביולי 2014

מה ראינו בקטע 1, מה צפוי בקטע 2, משהו על המאוצים כבשים ועוד קצת



בסיום דרמטי ניצח לבסוף קיטל של ג'יאנט שימאנו, כשהוא מקדים את סאגאן של קנונדייל ונברדאוסקאס של גארמין.
קצת קודם לכן 'נתקלו' קבנדיש גראנס (אוריקה) וקוקאר (יורופקאר), עת חוד הדבוקה נע במהירותו המרבית קרוב לקו, דבר שגרר הטחתם של השלושה לקרקע בעוצמה רבה.

Matt Goss: I'm pretty sure Mark Renshaw got kicked out of the tour a few years back for a head but that was a lot less than that of cav's!
אז מי אשם? כנראה שקבנדיש, אולי אחד מהשלושה, או אולי בכלל אחרים, שגרמו בעקיפין לכך שלא לגראנס ולא לקבנדיש ולא לקוקאר נשאר מספיק מקום, אבל אולי בעצם אף לא אחד. מאוצים המוניים אל הקו במהירויות שכאלה מסתיימים הרבה פעמים בתאונות, אך תאונות במרוצי אופניים הן מראה נפוץ ומתרחשות מדי פעם בפעם ולאו דווקא כה קרוב לקו ובמהירויות גבוהות אלא 'כך סתם', במרחב המרוצי – הן פשוט חלק מהמשחק.
קבנדיש לקח על עצמו אתמול, לאחר שהשתחרר מבית החולים, את האשמה לתאונה: 
Cavendish: "I'm gutted about the crash today. It was my fault. I will personally apologize to Simon Gerrans as soon as I get the chance."
מה היה לגראנס לומר? פס קול כאן






ועוד קודם לכן הדבוקה התפתלה לה ביורקשייר. יום נעים שמש אפשר לדבוקה להתפתל בדרכיה המפותלות ומסבירות הפנים (לפי הערכות 2 מיליון צופים) של יורקשייר בנחת יחסי, נמנעת מלהשית על עצמה סיכונים רבים מדי בחלק הפותח של המרוץ הצרפתי. היא שחררה מיד בתחילת הקטע שלושה רוכבים שהוו את קבוצת הבריחה היומית, שאת שניים מהם (אדה של קופידיס וג'ארייה של ברטאניה סשה) עזב השלישי, הגרמני הוותיק של טראק יהנס וויט, צולח כברת דרך ארוכה לבדו, מה שאפשר לו על ידי כך להשתלט על החולצה המנוקדת בסיום הקטע.
Voigt quote: "I said to my body, are you in? Let's be stupid, let's be spectacular, let's put on a show!"
אך הקטע, שהתברר שחלקו קשה קצת הרבה יותר מכפי שתארו לעצמן חלק מהקבוצות, סיבוכו החל אט אט נותן אותותיו, ורוכבים רבים, וביניהם אף מספר 'חשובים' (קיריינקה וזנדיו של סקאי, טיבו פינו של FDJ, הורנר של לאמפרה, ואף רודריגז ופטאקי, רוכב הכנף החשוב ברכבת של קבנדיש), החלה מתרופפת אחיזתם בחזית עת הופיעו בה מספר קלי רגליים, עוזרים ומאפשרים כך לקצב לעלות עוד ועוד קרוב למרום הטיפוס האחרון של היום ~ 60 קמ' מהקו. למזלם של הרודפים הלחץ נרגע מעט בהמשך, מה שאפשר לחלק מהם לחזור 'הביתה' 45 קמ' לסיום, אך לא בלי מאמץ.
בראשות הדבוקה רכבו במשך היום נציגי קבוצות המאיצים הבכירים ודאגו לשליטה מלאה בקצב ההתקדמות, בדיוק כפי הדרוש להם. ואכן, ולמרות שבחלקים מהזמן היה נדמה שלפחות לחלק מהמאיצים לא יעמוד כוח אל מול הקשיים הטופוגראפיים, הם כולם הופיעו בזמן באזור הסיום וניהלו ביניהם קרב עז שגרר למצער נפגעים.
(על פי הודעה רשמית שפרסמו המארגנים בערב קבנדיש סובל מפריקת כתף אך ללא שברים, אך זוהי פציעה מספיק קשה וספק רב אם קבנדיש יתייצב לזינוק של קטע 2 היום). 
This could have been my best sprint ever. Was in Kittel's wheel last km, but because of that crazy move of Cav I couldn't sprint!
Mark Ranshaw: Short note for people watching the race. Please stand back off the road. I really don't want to hit you (or your child) at 65kmh. Thank you!
 Kittel: 'There were a lot of spectators in the middle of the road, then suddenly they all moved back and left a man in a wheelchair.'
 :I appreciate people coming to support us + making an incredible feeling 4 us along the road but please stay beside the road not on the road

קטע 2, 201 קמ', York-Shefield
קטע ברמות הגבוהות. למי השליטה, או מי רוצה כזאת בכלל. יום מלא טרטורים טופוגראפיים ימנע מהמאיצים כול סיכוי להגיע בזמן לקו. מקבץ הטיפוסים בקטגוריות המשניות לכול אורכו יגרור ללא כול ספק מאמצים רבים של קבוצות רבות להכניס מי מרוכביהם לקבוצת בריחה, אך ספק אם הדבוקה תאפשר שחרור כה קל מלפיתתה, ורוכבים רבים צפויים לנהל מלחמות חורמה בכדי לתפוס בה מקום. מיקום קטע מסוג זה בשלב כה מוקדם במרוץ הצרפתי אינו מחזה שכיח – אמנם חולצות הצבעים, אלו המייצגות את מובילי הקטגוריות השונות, לאלו יש לאחר הקטע הראשון תוכן, בדמות מי מרוכבי הדבוקה – אך תוכן חסר איתנות; המרוץ חסר עדיין בהיררכיה, וכול זמן שזו לא תושג לא תושג במרוץ רגיעה.
מי מעוניין ברגיעה? בוודאי שלא אנחנו, הצופים, אך אין ספק שבה כלל לא מעוניינים גם חלק מבעלי היומרה בדירוג הכללי. אם כי קשה להאמין שמי מהבכירים ירצה להסתכן כבר עתה, בשלב כה מוקדם, המקבץ המסיים עם רצף ארבעת הטיפוסים ב-32 הקמ' האחרונים שבו, כשהאחרון אמנם קצר (0.8 קמ') אך תלול (10.8%), פסגתו מרוחקת 5 קמ' מהקו והירידה ממנו לקו טכנית, וכול זאת אולי יגרום למי מבעלי היומרות (ניבלי?, טלנסקי?, וולורדה?, קונטאדור, פרום...) לנסות לעשות מעשה, אולי. כן יהי רצון.




מזג האוויר. יש 'מצב' לפגישה של הרוכבים עם הגשם היום לאורך הקטע, גם באיזור הסיום בשפילד בשעת ההגעה:



שידורים חיים. הקטע השני יועבר גם היום במלואו. תחילת השידור בשעה 13.00 והסיום צפוי לא לפני השעה 18.00 (כדאי לעבור 30 דק' לפני כן 'על כול מקרה').

איך זה עובד – מה בדיוק ההבדל בין 'מאוץ כוח' לבין 'מאוץ טהור'
Pure sprints refers to the flat out very fast and flat sprints for Marcel, and the power sprints are the more endurance based sprints after a hard day in the saddle where the finish may be slightly uphill or after a late climb, and for these John is more suited


הסבר מלא כאן וווידאו:


הכבשים ביורקשייר יפות יותר




מצא ת'הבדלים
                                         המון בקבוקים בבלאגן                                             חמישה בקבוקים בסדר מופתי

סלפי עם קונטאדור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה