יום ראשון, 13 ביולי 2014

קדרי מנצח וקונטאדור מתחיל לעבוד, מה צפוי בקטע 9




בְלֵל קדרי של AG2R מנצח בקטע 8 מקבוצת בריחה, מקדים את קונטאדור וניבלי.
קטע 8, סיום פסגה ראשון – עדיין לא הזמן.  להכרה האנושית לוקח זמן לעכל מציאות משתנה, ובכך הכרתו של קונטאדור לא שונה משלנו. נדמה שזמן העיכול היה דומה, לו ולנו, ~ 36 שעות, לאחריהן באה התפכחות, והיא, כפי שיודע כול מתפכח, מכאיבה; ועוד תובנה - לא הכול הוא בר תיקון .
אולי כבר מאוחר מדי. אולי פיגור הזמן שנצבר בקטע 5 גדול מדי (2.34 דק' בסיומו של קטע 8). ספק אם קונטאדור, שנדמה היה שמח בחלקו במוצאי אותו יום מרצפות בצפון צרפת לפני שלושה ימים, לא חווה התפכחות. ספק אם מחשבות מעיקות לא החלו מבצבצות ופורצות את אותן חומות מגוננות של הכחשה, את אותו מנגנון אשליה עצמית שמאפשר, גם לקונטאדור, לתפקד, לכלכל צעדיו, לנתח, באופן רציונאלי, את הקורה, להאמין ולא לראות באמת את המציאות.
במציאות וינצ'נזו ניבלי הצליח לפתוח מקונטאדור פער עצום באותו קטע חמישי. במציאות, זו ה'ריאלית', הפער הוא פער בלתי מחיק. אמנם ביצועיו של קונטאדור בקטע השמיני מוכיחות שהספרדי 'עם רגליים טובות', ואף מוכיחים שקונטאדור עדיין לא הרים ידיים, לא אמר נואש ואינו מתכוון לוותר, אך הם לא משנים את העובדה שהפער הוא עצום, אולי בלתי מחיק.


וניבלי? ניבלי בסדר גמור, עמד בפרץ, מבלי למצמץ. ניבלי מכיר את קונטאדור היטב והספיק כבר לספוג, ויותר מפעם אחת, מהספרדי כבר בעבר חבטות, כאלה שהפילוהו מובס ארצה. אך ניבלי, וזאת אין לשכוח, ניצח בשנה שעברה את הג'ירו האטילקי, וניצח בעבר גם בוואלטה בפרדית, והגיע שני פעמיים באותם מרוצים, ועלה כבר על הדוכן בצרפת. ולניבלי יש הכול, והוא מתחיל להזכיר את אותו ניבלי של השנה שעברה, בג'ירו – רזה, רגוע, חזק – פיזית ומנטלית – מפוכח – ניבלי כבר מספיק מנוסה בכדי לדעת על מה מדובר ואיך עושים את זה.




קדרי התקיף צרפתי אחר, סילביאן שבאנל, שעזב את 'מה שנשאר מקבוצת הבריחה' המקורית (Sylvain Chavanel (IAM) Niki Terpstra (Omega Pharma-QuickStep), Simon Yates (Orica-GreenEdge) Blel Kadri (Ag2r-La Mondiale, Adrien Petit (Cofidis) ) שהצליחה לצאת לדרך לאחר מאבקים קשים בתחילת יום המרוצים, אך לאחר שהתגבשה  שוחררה, וחבקה פער שעלה עד ליותר מ-11 דק' 50 קמ' מהקו. מזג אוויר שהאיר פנים בחלק הראשון של הקטע השתנה באחת בשלב זה כשממטרים עזים וטמפרטורה שצנחה הפכו את תנאי הרכיבה בלתי נעימים בעליל. הדבוקה, שהיה נדמה בשלבים רבים של הקטע שמוותרת לבורחים' התנהלה בנינוחות, כשאסטנה ממלאת את מחויבויותיה רוכבת בחזית ושולטת בנעשה. היא הגבירה את הקצב 40 קמ' לסיום כאשר מספר קבוצות נוספות החלו מגלות עניין והחלו לשתף פעולה בחזית (בלקין ולוטו).  בקצה השני, קצת לאחר התחלת הטיפוס הראשון של היום התקיף שבאנל את חברי הבריחה, כשרק קדרי קופץ ומצליח לתופסו לאחר זמן קצר, אך קדרי לא חיכה זמן רב והתקיף את שבאנל בהמשך הטיפוס, והחל לעשות דרכו אל הקו.
עם הגעתה של הדבוקה לאותו טיפוס עברה טינקוף סאקסו לחזית והחלה מגבירה את הקצב, מחליפה את פועלי החוד אחד באחר וגורמת על ידי כך לחלקים רבים בדבוקה לאבד מגע וללכת לאחור.
קדרי החזיק זמן מספיק בידו מה שאפשר לו להספיק להגיע בזמן ולנצח, אך מאחור, עם המשך הגברת הקצב על ידי טינקוף, החלו חלק מבעלי היומרה בדירוג הכללי להיתקל בקשיים. בחלק המסיים של הקטע שחרר אף קונטאדור ניצרתו והחל מתקדם במהירות בחזית, כשרק ניבלי מצליח להישאר דבוק לגלגלו.
עיון בטבלת הסיום של הקטע מגלה שמלבד ניבלי היו שם עוד מספר רוכבים שהצליחו שלא לאבד זמן.
*פורט סיים רביעי 7 שנ' אחרי קונטאדור. מקפץ מהמקום השביעי לרביעי ומפגר ב-1.58 דק' מניבלי.
*טיבו פינו סיים את הקטע חמישי בפיגור של 11 שנ' ומדלג ממקום 149 ל-12,  3.32 פיגור.
*פרו מסיים חמישי, 11 שנ' מקונטאדור, עולה מ-21 ל-14, מפגר ב-3.37
*וולורדה סיים 7, 19 שנ' אחרי קונטאדור, מדלג ממקום תשיעי לחמישי בפיגור של 2.27
*ואן גארדרן, נראה שהתאושש לאחר התאונה בקטע 7, סיים 8, בפיגור של 21 שנ', מקפץ ממקום 18 ל- 13 בפיגור של 3.37.
*בארדה סיים תשיעי במרחק של 29 שנ' מקונטאדור, קופץ ממקום 10 ל-7 ב- 2.39 דק'
*מולמה הצליח להתאושש ולסיים 11 ב- 30 שנ מקונטאדור לאחר שנתקל בבעיות בתחילת הטיפוסים, והוא מטפס ממקום 14 למקום 9 בפיגור של 3.02.
*רוי קושטה סיים 12 ב- 36 שנ פיגור, מטפס מ-11 ל-8 ומפגר עתה ב-2.52
*ואן דה ברוק נתקע בהר, סיים את הקטע 18 ב- 1.12 פיגור ויורד ממקום 5 ל- 10. מפגר עתה ב- 3.02
*אנדרו טלנסקי פגש שוב את האספלט, לאחר שהחל מפגר בתחילת הטיפוס האחרון, סיים בפיגור של 2.20 אחרי קונטאדור ומתחלק ממקום 9 ל- 16 ב- 4.22 דק.


*קוויטקובסקי נתקע בהר, סיים את הקטע בפיגור של 1.36, שומר על מיקומו הרביעי אך מפסיד לניבלי זמן – 50 שנ לפני הקטע הופכות ל- 2.26 דק' פיגור בסיומו.






  

  
קטע 9, 170 קמ', Gerardmer  ›  Mulhouse
קטע הררי נוסף בוואג'. מידת הסיבוך עולה אך הסיום רחוק, 43 קמ' מהפסגה האחרונה – זה הרבה. למעט טיפוס אחד בקטגוריה ראשונה חמשת הפסגות האחרות של הקטע הינן בקטגוריות ה'משניות' – 2 ו- 3 - אך את רוב שעות הרכיבה היומיות (למעט 20 הקמ' האחרונים) יעבירו הרוכבים בהרים, עולים ויורדים עולים ויורדים. קבוצת בריחה צפויה לנסות לצאת לדרכה מוקדם ככול האפשר, אך כפי שנראה בקטע 8 הדבוקה הפסיקה לאפשר יציאות קלות. זיכרונות ההיסטוריה הקרובה והאנרכיה שנוצרה עקב שחרור לא מבוקר עדיין טריות, וקבוצות המתחרים בתחרות דירוג כללי צפויות להקפיד הקפדה יתרה בכדי שלא להיות מופתעות.


מזג אוויר. גשם צפוי בחלקים מהיום אך נדמה שלא בירידות לכיוון הקו
שידורים ישירים. השידורים עוברים לצרפת בשעה 15.00 והסיום צפוי לא לפני 18.30.





הצרפתים מפנים מקום

מצלמות פנימיות קטע נוסף

yes or no



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה