יום שבת, 26 ביולי 2014

נבראוסקס מציל את גארמין, 54 קמ נגד שעון, ועוד


נבארדאוסקס מנצח ומציל לגארמין שארפ את המרוץ, מקדים בסיום את דגנקולב וקריסטוף שסיימו בקבוצת רוכבים 7 שניות אחריו.
לא ירד גשם כשנוח החל לבנות את התיבה, אך הוא החל מטיח ממטריו על הכביש זמן לא רב לאחר שיצא הקטע ה-19 לדרכו מ- Maubourguet val d'Adour.
הליטאי מנצל ת'מצב. נבארדאוסקס של גארמין יצא בעקבות חברו לקבוצה סלאחטר, שעזב לפני כן את קבוצת הבריחה היומית שאליה השתייך, מנסה לעשות זאת בעצמו, לבד (כפי מיטב הבנתם של המתבוננים מן החוץ), עוזר על ידי כך לליטאי (מוציא לפועל באופן מדויק את תכניתה המוקדמת של הקבוצה, כפי הנרטיב שסופר על ידה לאחר הסיום). התוואי הנותר, ותנאי גשם שלא פסק כמעט לכול אורכו של הקטע, היה רצוף בפתלתלות מתונה, שהפכה עקב התנאים לבעייתית ומסוכנת, ונתנה כך ביד נברדאוסקס יתרון. החופש העומד בפני הרוכב לבדו בתנאי כביש חלק ותוואי פתלתל בבחירת קו ההתקדמות נותן בידו בדרך כלל יתרון ביחס לקבוצה של רוכבים, שאלו מוגבלים בבחירה זו ונאלצים לעד בפשרה - ביתר שאת מעת שהמרוץ מתקדם לעבר חלק הסיום המכריע והמהירות כמו הלחץ במגמת עליה.
ערימת רוכבים על הכביש. חבורת החוד עלה בידה לצלוח קשיי התוואי הפתלתל בתחילה, ועל אף שנברדאוסקס מצליח להחזיק את הרודפים תחת שליטה, מסוימת, ופער בזמנים מצטמצם רק בעצלתיים, היה נדמה שזה רק עניין של זמן עד שייתפס, אך 2.5 קמ לפני הקו תנאי הדרך גבו מחירם וחבורה גדולה של רוכבים החליקה, ביניהם מספר בעלי יומרת השתתפות במאוץ המסיים של הקטע (סאגאן), ואף מתמודד בכיר בדירוג הכללי (בארדה), האחרים לאחר זאת בוחרים לבלום קצב התקדמותם נתלים בחוק שלושת הקמ' האחרונים שמאפשר לכול הנפגעים מתאונה בשלושה קמ' אלו להירשם כמי שסיימו יחד, ועל ידי כך נמנע מצב שבו האחד חסר זמן ביחס לאחר.

קבוצת בריחה בת שלושה רוכבים יצאה כפי ההרגל מוקדם - Cyril Gautier Europcar Martin Elmiger IAM Cycling Arnaud Gérard Bretagne-Seché , ו- Tom-Jelte Slagter של גארמין שארפ גישר לא הרבה אחרי-כן, ולבסוף, לאחר ניסיונות של מספר אחרים ( סאגאן ופינו) שנדחו התאפשר ראיין טאראמה של קופידיס לדלג קדימה והצטרף. הקבוצה החלה מתרחקת במהירות אך נבלמה כשקבוצת קנונדייל עברה לחזית והתחילה עובדת בחוד, מונעת מפער הזמנים מלהמשיך ולטפס והוא התייצב מבלי לחצות את קו 3.5 הדקות. בחזית הופיעו בהמשך קבוצות בעלי היומרה היומית, קטיושה, ג'יאנט, ולוטו, עוזרות במלאכת השליטה לקנונדייל, והפער החל יורד אט אט עם ההתקדמות הקטע. סלאחטר התקיף את חבריו לבריחה 30 קמ מהקו והחל לעשות את דרכו לבד בחזית, כששותפיו מוותרים וחוזרים לאחור לזרועותיה הפתוחות של הדבוקה, והיא מצידה הגבירה עוד ועוד את מהירותה, והפער נסגר בטיפוס המסיים של היום, 13 קמ לסיום. קרוב לפסגתו הצליח נברדאוסקס לקפוץ קדימה, חולף על פני סלאחטר רכב רכיבת סולו שהסתיימה במעבר קו הסיום כמנצח.






קטע 20, 54 קמ', Bergerac › Perigueux
טרם שיצא המרוץ לדרכו לפני שלושה שבועות בלידס, ועוד לפני כן, מאז שפורסם תוואי המרוץ הנוכחי, היה נדמה שיהיה זה קטע 20 שישמש כשובר השוויון הפעם, אך עתה, מספר שעות לא רב טרם סיומו, המרוץ הוכרע, ליתר דיוק דמותו של המנצח, וכול שנותר, מלבד תהילת הנצחון בקטע עצמו, הוא ענייניי מיקום גבוה במרום העשירייה הראשונה.
קטע נגד שעון, 54 קמ, אנוּש. ובכול זאת, מה ניתן לומר שעדיין לא נאמר, למה כדאי לייחס חשיבות (אם כי מבלי יכולת לשליטה מלאה)? תנאי מזג אוויר בעת הביצוע; רוח - מאיזה כיוון באיזה חלק ומתי (קשה מאוד לדעת); אופי המסלול – תוואי טופוגראפי (גלי, עולה ויורד עולה ויורד אך ללא טיפוסים מסווגים); תוואי ההתפתלות במדרון (כביש רטוב או יבש); מצב רגליים (קטע מספר 20 במרוץ והרוכבים עברו כבר 3463 קמ'); סדר הזנקה (ידיעה על הזמן הדרוש להשגת היעד).

מזג אוויר. מזג אוויר נעים לרכיבה
שידורים חיים. השידורים עוברים לצרפת ב-15.00. עשרת המדורגים הבכירים יוצאים לדרך החל מהשעה 17.00 והקטע צפוי להסתיים לא לפני 16.00.


האוכל של הטבח של סקאייSøren Kristiansen
Plums from #agen poached in a rich vanilla and red vine from #bergerac and a muesli cake

Codfish with broccoli "Cous-Cous" and green asparagus

Beef filet from @Laverstoke @Laverstokesport small leeks/mushroom/and tomato



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה