יום ראשון, 6 ביולי 2014

ניבלי בצהוב אך לְמה זה בדיוק טוב, קטע 3 למה לצפות, וקטעים ראשונים מ'המצלמות הפנימיות'


ניבלי והחולצה הרקומה

ניבלי בצהוב. לְמה זה טוב?. ניבלי הכרת פניו ענתה בו, ואין זה אולי כלל מפתיע. לאחר כול שעבר על הסיציליאני מתחילת השנה הוא החליט לנסות ולנצח, ובהזדמנות הראשונה שנקרתה בדרכו, אך ספק אם עשה אף בחוכמה בשלב כה מוקדם.
כפי שהחולצה מחייבת. מרחק הזמנים הגדול שנרכש בעקבות הסלקציה המשמעותית בקטע השני במרוץ הצרפתי הגדול מרוכבים רבים אחרים (לאו דווקא מתמודדים בכירים), תחייב מעתה את הקבוצה הקזחית/איטלקית לשלוט במרוץ, מהחזית, ומבלי שתהיה בידם יכולת מרובה להימנע מלהשקיע בכך מאמצים - כאלו שיהיו נחוצים לה ולו בהמשך הדרך.
דעתם קלה. מאחורי ניבלי נראה היה שפרום עושה מאמצים, בכול כוחו, בכדי לנסות לעשות זאת בעצמו: לנצח. גם על פרום קשה להתפלא, אך אצלו נמצאת גם סיבה נוספת. פרום גם עליו עברו זמנים קשים השנה, והוכחה מיידית כאן ועכשיו ליכולתו הייתה לא רק בעיני ניבלי אלא גם בעיניו חשובה, אך בעבור פרום הצורך הגדול להוכיח לעולם עד כמה הוא הטוב והוא המהיר והוא המוצלח מכולם נדמה שלעיתים מעבירתו על דעתו ולא מאפשרת לו לשקול בהגיון גם אפשרויות אחרות. אולי אילו עמדו אלו השניים על דעתם היו משאירים את תהילת הרגע ואת העול הנלווה לה לאחרים - אולי אף מצמידים ת'חולצה לאחד ממתחריהם הישירים (היו שם כמה מהם בסיום – טלנסקי, ואן גארדרן, מולמה, ואן דה ברוק, וולורדה), אם רק היו מצליחים להבין שהזמנים מוקדמים הם לַצבע הצהוב, והוא לא יעשה דבר מלבד להשיט על קבוצותיהם מטלות חסרות כול נחיצות בשלב כה מוקדם.
עוד לפני כן. השחרור היה מהיר ומידי. הדבוקה ברכה את הבורחים בברכת הדרך, הרחיבה שורותיה, מסמנת כך אישורה, והיוצאים לדרך הבריחה עזבו. אין ספק שהדבוקה בחרה להוריד מעצמה לחץ, כפי שעשתה אף בקטע הפותח, וקבוצת הבריחה החלה ממהרת וצוברת זמן, לאחר שאחרון המצטרפים, דה קלארק של לוטו, גישר והצטרף ברגע האחרון.
הדבוקה אמנם אפשרה בתחילה לבורחים לצאת לדרך, אך לא שחררה להם חבל ארוך מדי, והפער התייצב במהרה ולא טיפס מעבר ל- 4 דק', כשקנונדייל אותתה והצהירה - על ידי שהחלה לשלוח עזרה לחזית הדבוקה, חוברת לג'יאנט ותומכת במלאכת השליטה, שאף לה היה, מלבד מחויבויותיה הסמליות כמחזיקת החולצה הצהובה, רוכב, דגנקולב, שליכולותיו הקטע לא היה כלל בלתי מתאים - שלסאגאן יש כוונות, וזאת למרות מה שאומרים :
 Sagan definitely among the favourites today, but a few murmurs in the peloton to effect that he's not at his leanest or best.
הפער הִטרטר לו מעלה מטה בעקבות הטלטול הטופוגרפי, כשבחזית הדבוקה מופיעים חליפות נציגים מקבוצות בעלי היומרה בדירוג הכללי, דואגים למנוע מאלו כול שותפות בהפרעות דרך פוטנציאליות. אחרון הבורחים (קדרי מ- AG2R) נתפס על ידי הדבוקה בטיפוס ל- Côte de Midhopestones, 34 קמ' מהקו.
זמן הסלקציה. תפיסתו של אחרון הבורחים, המרחק הקטן אל הקו, ורצף הטיפוסים נתנו את האות להגברת קצב משמעותית מצד בכירי הדירוג הכללי ועוזריהם, והם החלו לנהל מלחמותיהם, בוררים ומורידים אט אט עוד ועוד רוכבים מרכבתם.
ניבלי התקיף את דבוקת החוד 2.5 קמ' מהקו, לאחר הירידה מהפסגה האחרונה ב-  Côte de Jenkin Road, וחצה לבסוף ראשון את הקו, לאחר שהאחרים מבין הבכירים (מלבד פרום) ביקרו שלא להלחם והסתפקו במעבר משותף של הקו.

Froome: Cette journée a été très dure. Je suis fatigué et j'espère que tout le monde est fatigué
I think I've never been this scared in a race. We really like you to cheer for us, but please stay off the road!
Pinot: J'avais pointé cette étape comme une des + dangereuses pour moi. Ce n'est "que" 15". Au départ ce matin, j'aurais signé 


קטע 3, 150 קמ', Cambridge-London
יום אחרון באי הבריטי. קטע מאיצים שני במרוץ. קטע קצר יגרום לדבוקה לנוע במהירות, וחוסר באלמנטים טופוגראפיים מרשימים לאורך הקטע ימנע כול אפשרות שקבוצת בריחה לא תסתפק אלא בשעות חסד טלוויזיוני. הנתיב המוביל לקו טכני ונפתל במידה, ויצריך תשומת לב המאיצים ועוזריהם. ראש בראש.






סיום מוקדם. הקטע היומי היום מתוכנן להסתיים מוקדם יותר מאשר בדרך כלל (~ 17.50)
מזג האוויר. צפוי מזג אוויר נעים לרכיבה במשך היום. גשם? בלונדון יכך יש בדרך כלל סיכוי.
שידורים ישירים. שוב הקטע ישודר במלואו. שידורים חיים משעה 14.30 והסיום צפוי לקראת השעה 18.00

קבנדיש מדבר כאן


שילינגר של נט-אפ מלא בבקבוקים

המצלמות על האופניים, תמונות ראשונות







הנשיקה שלא הייתה
נשיקה
חומר נוסף מתפרסם גם ב- www.cycling.sportweb.co.il 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה