יום רביעי, 23 ביולי 2014

רוג'רס מנצח, זמן לדובדבנים (קטע 17, 18), ועוד



"I said, 'don’t play with me because you’re not going to beat me. I’ve been in this position too many times not to win.'"
הגיע זמן רוג'רס. הציטוט, מחילופי דברים שהתנהלו (ונראו היטב על המסכים) בין האוסטרלי לווקלר במהלך הירידה במורד ההר לכיוון הקו, עת ווקלר החל במשחקיו המוכרים, מנסה לעכב את חבורת החוד ולאפשר על ידי כך חזרתו לחיים של גוטייה, שסחב פיגור ביחס לחבורה מהחלק המסיים של הטיפוס טרם הירידה, וכך לתת ביד הצרפתי יתרון מספרי ואפשרויות תמרון, אולי אף מכריעות במצב העניינים שהשתרר, דבר שעלה בידו בסוף עת גוטייה הצטרף לחבורה היורדת (הרביעי היה סרפה של לאמפרה), מאפשר להבין שרוג'רס היה נעול.
I’ve been in this position too many times not to win. אין פלא – ווקלר אכן יכול להוציא משלווה עם מחוותיו המוחצנות גם אחרים, רגועים יותר מהאוסטרלי. רוג'רס ניצל טעות - של הצרפתים עת גוטייה לא המתין והתקיף מיד, אך, ועל אף שווקלר היה חייב לדעת יותר מכול אחד אחר ואולי לעצור את גוטייה בטרם עת, מצאה אותו ההתקפה ללא יכולת להגיב והוא לא הצליח להיצמד לגלגלו של רוג'רס כאשר קפץ האוסטרלי בעקבותיו. וכך מהלכיהם של הצרפתים אפשרו דווקא לבודד מול האוסטרלי את הרוכב הלא נכון – גוטייה - והוא כבר היה טרף קל ונבלע באיבחה, וכול שנותר לרוג'רס היה להתכנס לפוזיציה המוכרת והמשוכללת שלו ולשייט לבדו אל הקו.

חבורת בריחה יצאה לדרך מאוחר, לא לפני שעברו הרוכבים 75 קמ' ולאחר מספר ניסיונות שלא עלו בקנה אחד עם רצונות הדבוקה שהחזירה אותה חזרה מספר פעמים, אך אף לא לפני שבאחד הנסיונות הראשונים עלה בידו של מייקה לחצות ראשון את קו הפסגה הראשונה של היום ולעלות למיקום הראשון בתחרות המטפס/החולצה המנוקדת.
לבסוף שוחררה חבורה גדולה (Rogers, Voeckler Kiryienka Kwiatkowski Jan Bakelants (Omega Pharma-QuickStep), Cyril Gautier Kevin Reza (Europcar), Tony Gallopin (Lotto-Belisol), Greg van Avermaet (BMC), Jon Izagirre (Movistar), Jose Serpa (Lampre-Merida), Jens Keukeleire and Michael Albasini (Orica-GreenEdge), Tom Jelte Slagter (Garmin-Sharp), Jeremy Roy (FDJ), Matteo Montaguti Samuel Dumoulin (AG2R-La Mondiale), Anthony Delaplace Florian Vachon (Bretagne Séché Environment), Bernard Eisel (Team Sky) and Roger Kluge (IAM Cycling). שהתרחקה במהירות וצברה בידה עוד ועוד זמן ויותר מ- 12 דק כשהחלה לטפס את הטיפוס האחרון של היום ל-port de bales. החבורה החלה באופן כמעט מידי בהליך סלקציה שהותיר קרוב לפסגה שלושה, רוג'רס, סרפה, ווקלר, שהחלו לעשות דרכם מטה בעבר השני, ומחבורה זו יצא גם המנצח של הקטע, רוג'רס.
עונה שהחלה בעבור מייקל רוג'רס בקטסטרופת השהיית קלנביוטרול הבקר מסין, מוכתרת, עם שני הניצחונות בג'ירו ועתה קטע בטור הצרפתי כאחת המוצלחות בקריירה.

+Cntr  להגדלה
מרוויחים
קוויטקובסקי. עוד לפני שהגיעה קבוצת החולצה הצהובה הגיע קוויטקובסקי (פיגר בסך הכול ב- 36 אחרי רוג'רס המנצח), מה שאפשר לו לחזור לתמונת העשירייה והוא מדלג מהמקום ה-16 ל-9. קוויטקובסקי, לזכותו, לא איבד בשום שלב תקווה, והמשיך להתקיף עוד ועוד, משלם בדעיכות בקטעים מסוימים בעבור יומרות גדולות (מדי) בקטעים אחרים; אז שוב קוויטקובסקי (ו'מדריכיו' באומגה פארמה) לא חיכה לאף אחד והצטרף לבורחים, מנצל את מיקומו הנמוך, 16, 19.24 דק' פיגור מניבלי ערב הקטע, ומצליח אף לקראת הסיום למצוא את רגליו ולסיים בפיגור מינימאלי מהמנצח, ועל ידי כך לדלג מעלה מעלה לתוך העשירייה. אין לשכוח שקוויטקובסקי יודע לרכב נגד שעון, יודע היטב, והוא, אם רק יחזיק מעמד ביומיים הקרובים בפירנאים, עשוי לסיים עמוק בתוך החלק העליון של העשירייה.
קוניג. הצ'כי נוסק. הוא אמנם מדלג בסך הכול מקום אחד בעקבות הקטע ה-16, אך נושף עתה בעורפו של ואן גארדרן, שמדורג מקום אחד מעליו, אך קוניג שסיים את הקטע ביחד עם קבוצת החולצה הצהובה ועם שני קטעי הרים מסובכים נוספים בפירנאים קוניג ונט-אפ לא אמרו נואש מלהסתכל אף מעלה מכך (בארדה במקום החמישי לא מחוץ לתחום בעבורו).
ז'אן כריסטוף פרו. פרו בדרך לפודיום, וכלל אין בטחון שמטרתו היא דווקא המדרגה הנמוכה. פרו סיים את הקטע עם קבוצת החולצה הצהובה, מנצל את התדרדרותם של ואן גארדרן ובארדה ומטפס למקום הרביעי. רק עוד קצת - פרו יודע לרכב נגד שעון ונזקק עתה לעכב את וולורדה ולא לעזוב את הגלגל של פינו בהרים, בכושר הגבוה בקריירתו זה לא נראה עתה כה מופרך.
פינו. התקווה הצרפתית, זה אמיתי. פינו מטפס בחסד, על כך כבר אין כל וויכוח, אך היה נדמה שאם היה מקדים בהתקפתו היה מצליח ללחוץ אף על ניבלי – את וולורדה הוא ניער היטב. פינו קיבל עזרה בדיוק בזמן, וג'אנסו שהופיע פתאום לעזרתו בטיפוס האחרון לא רק שהצליח להזריק עוד רוח חיים במעלה ההר ליוו את פינו בירידה המסובכת מטה, מביאו ממש עד לבאר, על הקו ב- BAGNERES DE LUCHON.
היימר זובלדיה. הספרדי המנוסה על סף העשירייה, ויצליח להיכנס פנימה בימים הקרובים
'ז'אנסו העוזר' עוזר, מאוד
מפסידים
ואן גארדרן. וכך נגוזות להן שוב התקוות. ואן גארדרן לא מוצא שוב את הרגליים. האמרקאי עם 'גריפה', או איזה צננת אחרת (הכותב אינו מומחה רפואי), אבל זה תירוץ שנשמע מדי פעם בפעם, בדרך כלל לא על ידי הממוקמים במקומות המאוד גבוהים אלא על אלה הנמוכים יותר – זה לא מספיק.
בארדה. זה לא מספיק. הצרפתי דק הגזרה וחד השיער ילמד איך רוכבים עמוק לתוך ההר מבלי לחרוג לאדום, מקום בעשיריה הוא הישג וכדאי שהקבוצה תתאחד סביב הפודיום המתקרב של פרו, גם במחיר מקום או שניים בדירוג הכללי לבארדה. יש לבארדה עוד זמן, זה יגיע.

קטע 17, 124.5 קמ Saint-Gaudens › Saint-Lary-Soulan (Pla d'Adet)
אזלו הרגליים?
. קטע שני בפירינאים אבל עם תוספת, דובדבן: סיום פסגה. שני צרפתים על הפודיום? זו ההזדמנות לזרוק את הספרדי החוצה.
לספרדי איש מורסיה, וולורדה, אחת הקבוצות הטובות במרוץ, בוודאי עד כמה שדברים אמורים בליווי הררי בשבוע שלישי, ולרשותו אף את אחד העוזרים (המפתיעים) הטובים מכולם, הצרפתי גאדרה, שהובא העונה על ידי הבוס אונזואה במהלך מפתיע שהרים כמה גבות, אך וולורדה, חשש מה שמא חסר הוא עתה ברגליים. לא, לא מול כולם הוא חסר אלא 'רק' מול מי שחשוב – אלו המאיימים להעיפו מכול המדרגות, מתמודדיו הישירים על 'מה שנשאר על הפודיום' - שני ושלישי, מימין ומשמאל.
קטע הרים מסובך, מאוד - שלושה טיפוסים בקטגוריה ראשונה ואחד, האחרון, מחוץ לקטגוריה - וקצר, פותח שוב פתח הצלה, כמעט אחרון במרוץ השנה, בעבור קבוצות רבות, שצפויות לנהל מאבקים על הזכות לעלות לרכבת הבריחה. אך אין לדעת אם המרחק הקצר של הקטע לא יהיה דווקא בעוכריהם ויביא לידי ניגודי איטרסים שימנעו מהבריחה לצלוח. החלק הפותח, ממש מנקודת היציאה, במגמת עלייה, אך אם לא יעלה בידי המעוניינים לצאת בחלק הראשון הרי הטיפוס הראשון, טיפוס בן 8.3 קמ בקטגוריה ראשונה ל- Col du Portillon, מהווה מקפצה בעלת פוטנציאל. 
הטיפוס האחרון, ל- Montée de Saint-Lary Pla d'Adet, טיפוס בן 10 קמ שמתליל מיד בהתחלה, וחלקו הארי - 7 הקמ הראשונים - בשיפועים חדים, כשהרפייה, מסויימת בלבד, מתקבלת רק בחלק המסיים, מאוחר מדי לכול מי שלא יקפיד לעקוב אחרי החזית. המאבקים צפויים להתחיל קודם לכן, בדומה לקטע הקודם, במרום הטיפוס הקודם לאחרון. הירידה מהפסגה ב- col de Val Louron-Azet הולכת ומסתבכת בחלקה התחתון והטיפוס האחרון מתחיל מיד אחריה, כך שיש כאן לבוחרים בהקדמת מתקפתם בהחלט מה להרוויח.
מה זה, טויוטה? (המארגנים הוציאו לרכב המורשה של הטלוויזיה הצרפתית כרטיס אדום)


מזג אוויר - מזג אוויר נעים לרכיבה
שידורים ישירים. הקטע מועבר במלואו והשידורים עוברים לצרפת בשעה 14.30. הסיום צפוי לא לפני 16.10, אך כדאי שלא לפספס את החלק המסיים מ ~ 17.20
פורשים, סקירה
קטע 2

קטע 4

קטע 5

קטע 6

קטע 7

קטע 8

קטע 9

קטע 10

קטע 11

קטע 12

קטע 13

קטע 14

קטע 16
סיימון גראנס לא יצא לקטע 17


נהג חדש צרות ישנות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה