יום שלישי, 1 ביולי 2014

TDF 2014, הקבוצות


TDF 2014, הקבוצות

SKY
סקאיי אמנם מביאה הרכב קצת אחר למהדורה העכשווית של המרוץ הצרפתי אך האוריינטציה דומה. אז, ב- 2013, התברר שלמרות שהכוונות היו טובות הביצוע היה הרבה פחות, אבל בסוף פרום הצליח להסתדר. סקאיי ברשות בריילספורד בחרה שלא להרכיב לצוות המגינים לא את בראדלי וויגנס ואף לא את אלוף בריטניה הטרי פיטר קניוק, שהיה שלא כמו וויגנס שייך להרכב בשנה שעברה – בהחלט החלטות מוזרות. פרום אינו בעל ניסיון רב מדי וישען על ניסיונו של ברנרד הייזל בתפקיד הקפטן, אך הייזל לא יהיה שם כשיופיעו ההרים הגבוהים (או שהמהירות בהרים הנמוכים יותר תגבר עד מאוד), ופרום יאלץ להחליט בעצמו מה לעשות ומתי. למרות כול האמור לעיל לרשות פרום עדיין עומדת הקבוצה החזקה במרוץ שלה גם כוח ההרים החזק מכולם, וכול עוד תצליח הקבוצה לשמור לכידותה ולשלוט כפי דרכה הידועה במרוץ אין לפרום סיבה לדאגה, אך ספק אם הפעם יסתייע בידה הדבר ופרום לא ימצא את עצמו מבודד ואובד עצות.


MOVISTAR
כולם למען וולורדה. הקבוצה הספרדית היחידה בסבב הבכיר מביאה עימה 7 רוכבים שיתמקדו בהגנת וולורדה ואחד בעל כרטיס חופשי (מדי פעם): ויסקונטי. וולורדה, בנסיונו האחרון להגיע לדוכן בצרפת, נראה באחרונה לא רע, והקבוצה אף היא ראויה – גם בעלת יכולת להגנה במישור וגם יכולת בלתי מבוטלת בהרים – האם וולורדה מסוגל? ספק.


KATUSHA
מה נשאר מכול הכסף של האוליגרכיה. האמת חייבת להיאמר שקטיושה לא הייתה אף פעם יותר מרודריגז וכול השאר (בכול האמור במרוצי קטעים ארוכים). נכון, יש לקבוצה הרוסית עוד מספר רוכבים מרתקים – פאוליני (רכב השנה גם בג'ירו), וקריסטוף, שיכול בסיטואציה מסוימת להיות שותף במאבקי החולצה הירוקה, ואף שפילק רוכב מעניין; אמנם רודריגז מגיע, אך ללא שאיפות נעלות, ויחפש אף הוא כמו כול שאר הקבוצה לא יותר מאשר תהילה מקומית: קטע בודד יספק ושניים עילה למסיבה.


TINKOFF  SAXO
קונטאדור וכול השאר. מייקה צוות לבסוף, למורת רוחו, להרכב, בעקבות השעייתו של קרויזיגר (דרכיה האיטיים והמוזרים להחריד של ה-UCI לנהל חקירת פספורט ביולוגי), אך לאחר מאבקים מתישים במיוחד שניהל בג'ירו באחרונה קשה לראותו מגיש עזרה רבה לקונטאדור בשבוע השלישי, כשזה חשוב באמת. הספרדי יאלץ להסתדר עם מה שיש וזה, למעט יכולתו שלו, לא המון. אך קונטאדור רב הניסיון משוכנע, או שמא משכנע, שהוא חי בטוב מבין העולמות האפשריים, ואף שבכך לא משוכנע בעל המאה, טינקוף, שעקב כך ידאג לתגבר את הצוות המסייע במהרה, קונטאדור יסתפק בהגנה במישור ובחולשת הקבוצה בהר.  


ASTANA
כולם למען ניבלי. ניבלי מגיע עם כול הפמליה (נכון – הוא היה מעדיף לראות לידו אף את ארו), ויש בפמליה כול מה שניבלי זקוק לו. בניגוד לאחרים ניבלי, בכדי להשיג את מבוקשו, יהיה חייב להשתמש בפמליה בעורמה, וזאת אין ספק שאף יעשה, לידי הסיציליאני ישחק מגוון אפשרויות רב – קנגרט, סקרפוני, פוגלסאנג, ווסטרה, וונוטי ואף איגלינסקי. ניבלי יכול.


CANNONDALE
כולם למען סאגאן. נכון, כולם למען סאגאן, אך סאגאן לא ממש צריך את כולם, למען האמת לעיתים נדמה שהוא לא צריך אף אחד – הוא מסתדר לבד. אז מה עושים עם כול היתר? תפאורה? לא בדיוק. למעט מספר קטעים מסוים בהרים הבינוניים בהם סאגאן ישתמש בצוות בכדי להרחיק עצמו מהמאיצים, סאגאן אכן לא יזדקק לצוות המסייע, ורוכבי הקבוצה משוחררים לנפשם ינסו להביא ערך מוסף בדמות עיטור שמם (ושם קבוצתם) כמנצחי אחד הקטעים. בנוסף יש לזכור שסאגאן שמתחרה בתחרות החולצה הירוקה מעולם לא אמר נואש מניסיונותיו להוכיח שהוא יכול למאיצים הבכירים גם כשהם מנהלים מלחמות ראש בראש, ועקב כך צפויה הקבוצה אף לנסות לתחוב אפה במלחמת הרכבות בשלהי קטעי המאיצים.


BELKIN
כולם בעבור מולמה. הקבוצה ההולנדית, שלאחרונה התבשרנו שחבל תלייתה נראה שוב מהלך בחופשי בציבור, עושה כול מה שהיא יכולה בכדי לעזור לבאוקה מולמה להגיע רחוק – לפחות רחוק כמו בפעם שעברה. בפעם האחרונה זה הסתיים עם מופע מרהיב בשלבים רבים של המרוץ אך הסתיים בסוף עם קצת פחות (מקום שישי) – הקבוצה מוכנה לחתום כבר עכשיו על אותו הדבר.
האמת שאין להולנדים הרבה כוח אש להרים, לליווי מסודר וקבוע בהרים - נכון, למעט טאן דאם (וגם ווינאנט וקלמנט) – אך מה שעבד כה טוב בשנה שעברה עם הופעתו ההרואית של טאן דאם לעיתים מתברר שקורה רק פעם בחיים - מולמה יצטרך להסתדר. האמת שהוא כבר יודע לעשות זאת לא רע.



OMEGA PHARMA QUICK-STEP
כולם למען קבנדיש. מרק קבנדיש אולי היה משנה משהו, אך במגבלות העומדות לרשות הקבוצה הבלגית וכרוכות בעובדה שחלק מרוכבי הדבוקה, מה לעשות, חתום בקבוצות אחרות, זה ההרכב הטוב ביותר שניתן להעמיד לבריטי – האם זה יספיק בכדי להגשים כול מהוויו? לא. לרשות הבריטי שכבת מגנים עבה שמסוגלת לסוכך עליו בתנאים ושלבי המרוץ השונים – אמצע הדרך וגם קרוב לקו. טוני מרטין שנמצא בכושר גבוה בעת האחרונה ישמור ויגרור לפאתי הערים, יוחלף בקוויטקובסקי ו/או טרפסטרה, ומשם אמורים שאר המוחתמים, חלקם מקרוב ובדיוק בשביל זה באו – פאטאקי ורנשאו – וטרנטין, לעשות את שאר העבודה ולשחרר בזמן. קוויטקובסקי יכול ויסתדר לבד, הוא צעיר ויחכה לשנים הבאות בכדי לקבל גם הוא עזרה על מנת להגשים שאיפותיו האישיות – קודם יהיה חייב להגדירן ביתר דיוק. 


AG2R LA MONDIAL
כולם למען פרו וברדה. פרו וברדה מסוגלים? כן, שניהם מסוגלים להתברג בסיום בעשיריה הראשונה, והקבוצה טוב תעשה אם תקפיד לשמרם היטב במישור גם בעבור רצונה לראות ברכה טלוויזיונית בקטעים אחרים. ברדה הצעיר (23) ממשיך ומשתפר ככול שנוקף הזמן, ונראה מצוין בדופינה עת עמד כהלכה על המשמר כנגד רוכביה הבכירים של הדבוקה. זמנו של ברדה עוד בידו והוא נזקק להמשך טיפוחו הסבלני והשקט (חתום בקבוצה עד/כולל 2016) על מנת לאפשר לו לפרוח מבלי להיות מופרע מאותם רעשי רקע שמונעים לעיתים מהרוכבים הצרפתיים לממש פוטנציאלם. פרו כבר מבוגר (37) אך מתמיד, יכולתו בעקשנותו –האם זה יספיק? צרפת מלאת תקווה. לרשות הקבוצה שלל רוכבים מעניינים שיצאו לצייד קטעים שצפויים לספק ערך מוסף. 


GARMIN SHARP
גארמין לעצמה. גארמין חיכתה, כדרכה בקודש, עד לרגע האחרון, בכדי להציג הרכבה למרוץ, וכהרגלה שוב הפתיעה (אף את חלק מרוכביה עצמם). דיוויד מילר הוותיק מצא עצמו לפתע בחוץ, למגינת ליבו ולב מפיקי סרט על חייו בדבוקה שמלווים אותו בשנתו האחרונה בסבב, להם הובטחה על ידו 'הצגה', אך זו לא תואמה, אַ ברוך, עם וואטר בעל הקבוצה וצ'ארלי ווויגיליוס, האסטראטג. אך בעבור מי 'הופקר' מילר? זאת קשה להבין. מבט חטוף על רוסטר הקבוצה השנה אינו גורר בעקבותיו ממצאים מעניינים רבים - פשוט אין כסף – ועקב כך העדיף וואטר לבנות את קבוצתו הפעם סביב מספר מצומצם של 'כישרונות' , חלקם כזה שכבר הוכיח עצמו (מרטין), אך נפצע (ועדיין לא חזר לעצמו), וחלקם, טלנסקי, שבעבור עזרה למענו לא נמצא מממן. טלנסקי זקוק אמנם כפי ניסיונו המצומצם בעזרה גם במישור, וזאת ללא ספק יקבל, אך לא יותר מכך – למעלה בהר הוא ירכב לבדו, מסתמך על כושר התמצאותו באוויר הדליל ורגליו – ריידר הייז'דאל יצא למנוחה.
  


GIANT-SHIMANO
קיטל וכול השאר. הקבוצה ההולנדית גרמנית היא יותר מאשר 'קיטל וכול השאר', אך קיטל קלף מנצח, כפי שכבר הוכיח באופן חד משמעי יותר מפעם אחת, והקבוצה תעבוד למענו בכול הקטעים הרלוונטיים, ותעשה כול שלעיל ידה בכדי לעזור לו לצלוח את אותם ימים נוראיים בהרים הגבוהים שלעיתים מאיימים על המשך ימיו במרוץ. לג'יאנט יש גם את דגנקולב, אך הקבוצה בחרה להתעלם ולא להתחשב בצרכי, מפקירה אותו לחסדי היריבים בתחרות הנקודות (החולצה הירוקה). דגנקולב חזק וינסה על אף כול זאת.


LAMPRE MERIDA
רוי קושטה וכול השאר. קושטה רוצה לברר ולדעת סוף סוף אם הוא יכול – אם הוא מסוגל להתמודד עם בעלי היומרות ושאר אנשי ההר הבכירים כאשר הם משחררים את סרח עודף כול השאר ומנהלים את מלחמותיהם באוויר הדליל. לאמפרה מוכנה לאפשר לו זאת (ואף שילמה בעבור זאת הרבה מאוד כסף), והקבוצה האיטלקית הוותיקה כלל אינה חסרת סבלנות - קושטה, אמנם פורטוגלי ולא איטלקי, הוא יותר ממה שהיא קיוותה לו וצפוי להיות בורג מרכזי בעמוד שדרתה בשנים הקרובות (על אף שהחוזה המקורי הינו לשנה אחת בלבד). הקבוצה מחזירה למרוצים אף את כריס הורנר, לאחר הפציעה הקשה בתאונת דרכים בתחילת השנה, והורנר יכול בהחלט לעזור לקושטה גבוה בהר - ממרום גילו וניסיונו הוא יודע פרק בהלכות הרים גבוהים.


FDJ
דמאר וכול השאר. כול אחד עושה את בחירותיו ומרק מדיו בחר להמר על ארנו דמאר ולא על נאסר בוהני (או על שניהם), גם אם המחיר שישלם יהיה עזיבתו את הקבוצה בהמשך. דמאר מהיר וורסטילי מבוהני, וצעיר רק קצת יותר (22 ו-23 בהתאמה), ודמאר הולך ומתקדם והולך ומתקדם, ויקבל את כול התמיכה שאותה הקבוצה מסוגלת לספק בכדי להספיק להגיע לאזור קווי הסיום בזמן. מה עם טיבו פינו? גם פינו צעיר (24) ומשלם עתה את מחיר התהילה המוקדמת מדי (אותו ניצחון בקטע 8 ב-2012, מקום שני בתחרות הצעירים והמקום העשירי בדירוג הכללי), מחפש את מקומו, אך מדיו סבלני – אין בצרפת הרבה רוכבי דירוג כללי בעלי פוטנציאל ברמתו ועל הקיימים, אם במקרה הם בקבוצתך, חייבים לאתרג - לעטוף בחומרים משככי זעזוע, בעדינות, ברכות, היטב היטב.

LOTTO BELISOL
“Froome is sprinting uphill all the time, Contador can follow that, but Jurgen can’t follow that. He has to stay consistent. Jurgen knows that if those two go, he just has to keep his own pace and sometimes he comes back.” Marc Sergeant
גרייפל וכול השאר. גרייפל יספק את הסחורה, כמו שסיפק תמיד בעבר, והוא לא צריך תשומת לב מרובה – סייברג בן ארצו והנדרסון בתפקיד הרכבת מספקים, אך ואן דה ברוק זקוק לה כפי שהוא בעל 'נטיות אובדניות' עד כמה שבשבוע ראשון של הטור הצרפתי מדובר (שילם עליהן ביוקר רב). הקבוצה מביאה למרוץ כמה רוכבים מעניינים שיכולים לשמש לואן דה ברוק מעטפת מסוככת, ויכולים אף לעלות איתו חלקים מההר. אולי החשוב והיקר מכולם במערכת תומכת זו הוא טוני גלופין הצרפתי, קל רגליים בעת האחרונה, שיכול לטפס ולתת לבלגי דק הגזרה גלגל. פודיום? תלוי בנסיבות.


BMC
טי ג'יי ואן גארדרן וכול השאר. BMC מביאה כול מה שקונטאדור היה שמח לו, אך בואן גארדרן מדובר ולא בקונטאדור. ואן גארדרן בעל משמעת, איש משפחה, כשרוני, יודע לטפס ויודע לרכב נגד שעון, ואפילו אמריקאי, אבל ואן גארדרן לא מספיק מוכשר עד כדי להיות שייך לקבוצה הנבחרת של בעלי היומרות.


EUROPCAR
ווקלאר וכול השאר. ללא ווקלאר הקבוצה הצרפתית ממחוז וונדה לא הייתה נשארת בחיים, והיא מוקירה לו זאת ויפה היא עושה, אך ווקלר (35) בשלהי זמנו, ויכולתו הולכת ואוזלת במהירות, אך לקבוצות מסוגה של יורופקאר עם חור מזומנים יציב, אין בדרך כלל הרבה יותר מאשר כוכב (במקרה שלה יש שניים – השני, רולא, אחרי הופעה מרשימה בג'ירו אמנם מגיע בכדי לעזור אך קשה להאמין שיוכל הרבה יותר מכך). העניין הוא שוווקלר לא צריך עזרה, ומסתמך, כמו שתמיד עשה, על יכולתו להיאחז בקבוצת בריחה מוצלחת ועל יכולתו להוליך שולל את חבריה בעזרת שימוש במגוון רחב של פרצופים ושאר טכסיסים טאקטיים. כול יתר בני הקבוצה יצאו לצייד קטעים על מנת להוכיח למממנים שבחכמה עשו כשהחליטו להמשיך למלות קצת את הכיסים.


TREK
שלאק בהרכב. המשפחה הלוקסמבורגית המפורסמת הצליחה לשרבב את שמם של שני בניה להרכב, בדקה האחרונה - איך עוברת לה תהילת עולם. הקבוצה שהייתה בתחילת דרכה קבוצת מרוצי קטעים, סובבת סביב שני האחים, היא כיום קבוצת מרוצים יומיים שמרוכזת סביב קנצ'לארה – כול השאר בונוס. וקנצ'לארה, שבשבילו תפרו, ולפי המידות המדויקות, את קטע 5, צפוי להראות מדווש אף מספר קטעים לאחר מכן, אך ספק אם יישאר מעבר ל10 ימים הראשונים – מטרותיו להמשך השנה אחרות. הקבוצה מביאה גם את הילד ההולנדי שלה דני ואן פופל (20), פעם שנייה בסיבוב הצרפתי, בניסיון לברר איך מתקדם הפרויקט המבטיח, ואף את זובלידה וווייט ואיריצאר הוותיקים למען השקטת מצפון.



COFIDIS
נאבארו וטארמה. דניאל נאבארו (30), פועלו הוותיק לשעבר של קונטאדור, הגיע במהדורה הקודמת במקום התשיעי, וזה יותר מאשר יספק את הקבוצה הצרפתית הוותיקה הפעם, וטארמה האסטוני (27) נראה לאחרונה שמתחיל לחזור לעצמו (מקום שני בטור הטורקי) לאחר שנים במדבר הפציעות. יתר הקבוצה תעבוד מדי פעם בעבור המאיץ הצעיר אדריאן פטי ובשאר הזמן תחפש חשיפה טלוויזיונית על ידי ניסיונות הצטרפות לקבוצות בריחה.

Orica GreenEDGE


קטע אחד יספיק. לאחר 'מבצע החולצה הצהובה' בשנה שעברה, נעזרים אז באותה תצוגה במקצה הקבוצתי נגד השעון בניס, מביאה השנה הקבוצה האוסטרלית מבחר רוכבים שמעניקים לה מגוון אפשרויות לנצחון באחד מהקטעים. גראנס כבר הוכיח פעמים אין ספור שהוא מסוגל לכך, בתוואיים שונים, אך גם מת'יו הוכיח בג'ירו שהוא וורסטילי לא פחות, ואולי אף ייטס, או היימן (פעם ראשונה בטור בגיל 36), או אלבסיני - אין ספור יכולות ואין ספור אפשרויות.


IAM CYCLING
קשה לדעת. קשה לדעת האם הקבוצה השוויצרית מביאה בליל רוכבים ללא היררכיה מוצקה או שמא היא תרכב למען בן הארץ פראנק. קשה להאמין שזו התכנית ואפילו רק כפי שהיא הוציאה הרבה כסף בעבור אחרים, למשל סילביאן שאבאנל, אך שאבאנל אינו רוכב מוגן במרוץ מסוג זה, ומכך מובן שחלק מרוכביה יהיו בעלי כרטיסים חופשיים וחלק יתמקדו בניסיון לעזור לפראנק. מרסל ויס הדגים לאחרונה בקטע האחרון בטור השוויצרי איך סוחב פועל דבוקה מצומצמת של מטפסים על הגב, ורייכנבאך בן הארץ הראה סימני חיים גבוה בהר בדופינה, ופינו הגיע ביחד עם שאבאנל מהאומגה – לאן תגיע ה-IAM רק הזמן הקרוב יגיד.


NetApp Endura
קבוצת הדרג השני נטאפ הגרמנית שהוקמה ב-2010 איחדה בשנה שעברה כוחות (וכספים) עם קבוצת הדרג השלישי הבריטית אִנדורה, והדבר אפשר לה לתגבר כוחות. הקבוצה החדשה החתימה ב-2013 את המטפס הספרדי דיוויד דה לה קרוז מקאחה רוראל, והשנה הצליחה לשים ידה על רוכב הקטעים הפורטוגלי טייגו מצ'אדו לאחר שנים שרכב מ-2010 בגלגוליה הקודמים של טראק הנוכחית. מצ'אדו נראה בכושר טוב לאחרונה, עם מקום רביעי בטור של קליפורניה וניצחון בטור הסלובני לפני מספר ימים. לקבוצה עוד רוכבים בעלי אספירציות – קוניג יודע לטפס, וברטה יודע איך רוכבים מרוץ קטעים, אך לכולם תהיה זו הפעם הראשונה במרוץ הצרפתי.


BRETAGNE SECHE

צייד קטעים. הקבוצה הצרפתית זכתה בכרטיס חופשי למרוץ הצרפתי ותספק לא יותר מהשלמה לתפאורה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה