יום שישי, 25 ביולי 2014

ניבלי בפעם הרביעית, קטע להתאוששות, ועוד ועוד


If Chris Froome or Alberto Contador were here, I’d have to push myself a lot more, for sure... it’s a different race now, Froome and Contador, when they attack, they are very explosive so you have to be very attentive”




רציתי להשאיר חותם
ניבלי. בן סיציליה מנצח בפעם הרביעית בטור 2014 ומקדים את טיבו פינו שמסיים שני ורפה מייקה שמסיים שלישי.
אז מה סגור עתה שלא היה סגור טרם הקטע ה- 18? ניצחונו במרוץ של ניבלי היה כבר סגור עוד קודם תחילת הקטע אך לניבלי היה חשוב להוכיח שהוא ראוי להיות בעל החולצה הצהובה במהדורה הנוכחית, וגם שהמרוץ ראוי למנצח כמוהו – והוא בהחלט ראוי. את הדיון, שהחל כבר מתנהל בלהט במרחב האינטרנטי 'מה היה קורה אם' (קונטאדור ופרום היו נשארים במרוץ) אבקש שלא לנהל עתה ולנהל בסיומו של המרוץ (ולא, אין בידי תובנות מפתיעות ו/או חדשות).

מייקה. מייקה, בכדי שלא לאבד את חולצת הפסים לאותו ניבלי נזקק היה לסיים את הקטע ה-18 בין ששת הראשונים, ועשה זאת, ובצורה מעוררת כבוד (סיים שלישי עם קבוצת 'כול שאר הבכירים'). מייקה היה אחד מהמלהיבים מעוררים הגדולים של המרוץ בחלקו המסיים בפירנאים, ויכולתו בשבוע השלישי במרוץ קטעים ארוך, ומבלי לשכוח לרגע שמייקה עלה גבוה גבוה בהרים בג'ירו, לא מאוד מזמן, מסמנת אותו כמתמודד דירוג בכיר לגיטימי במרוצי הקטעים הארוכים בעתיד – טינקוף וריס יודעים זאת היטב – 'He is not on the market'.
פינו ופרו. שני הצרפתים, הצעיר והמבוגר, רצו להתמקם במקומות הסמוכים לניבלי על הדוכן בפאריס. פינו, בנוסף, שימחה אותו המחשבה על השארת חולצת הרוכב הצעיר, החולצה הלבנה, על כתפיו, לעד. פינו, שסיים לבסוף שני אחרי ניבלי, יזם התקפה על 'קבוצת וולורדה' שבה רכב לאחר שעזבוה קודם לכן ניבלי ולאחר מכן מייקה, ואכן משיג בתמורה את שני היעדים – גם מצליח ומטפס למקום השני בדירוג הכללי וגם משאיר לעצמו את החולצה. הפער מהעוקב אחריו בתחרות החולצה הלבנה, בארדה (2.17 דק') גדול מדי לסגירה. פינו, לפי הערכות שונות (ומשונות) שיפר את יכולתו נגד שעון, אך על אף התוואי הטופוגראפי חסר המישוריות ביום שבת, הקטע ארוך מאוד, ויקשה עליו לשמור על מקומו העכשווי, ובכלל מקום על הפודיום.
פרו מסיים הפעם רביעי ומטפס למקום השלישי בדירוג הכללי. הפעם היה נדמה שפרו סובל, ואותם רגליים שהיו קלות תנועה בקטע הקודם עת קפץ אחרי ניבלי אינן נושאות אותו באותה קלות, אך מה זה משנה. פרו בהחלט מועמד מוביל לסיים במקום השני בפאריס ביום ראשון, אם רק יביא לידי ביטוי את יכולתו לסבול לבד ביום שבת, אין סיבה שלא.
+Ctrl להגדלה
וולורדה איבד זמן, זמן יקר, אך מצליח פעם נוספת להשאיר גורלו ברגליו. פער הזמנים שבו הוא מפגר עתה אחרי הממוקמים במקומות הנחשקים, שני או שלישי, עדיין בהישג ידו. וולורדה, אף כי היה נדמה שפעל בחוכמה כאשר התקיף וירד בוירטואוזיות מהטורמלה, חובר לשני פועליו שחיכו לו, שידר על ידי כך דווקא חולשה, וזאת קשה לעיתים בהבחנה לצופים אך קלה לאנשי הדבוקה להם משמעויותיהם של צעדים מסוג זה ברורות. מעניינת העובדה שוולורדה, רוכב אקספלוסיבי בטבעו, נתקע בהר אל מול קפיצותיהם קדימה של יריביו, פעם אחר פעם, לא מצליח לקפוץ בחזרה ולהצמד, כפי תחביבו, אלא המשיך מדדה וסובל מאחור וחוזר לעצמו אט אט אך מצליח לחזור לקופצים, הפעם לחלקם בלבד.
הספרדי מרוחק עתה 3 שנ' מפרו ו-15 מפינו, והאמת חייבת להיאמר שוולורדה, אלוף ספרד המכהן ברכביה נגד שעון, יכול גם לזה וגם לאחר ביום שבת, כך שמקום על הפודיום בהחלט עדיין אקטואלי בעבורו.


ואן גארדרן. אולי האמריקאי צריך להתנחם במיקומו הגבוה בעשירייה הראשונה – יכולתו לעשות זאת הוטלה בספק טרם שיצא המרוץ לדרכו לאחר ביצועיו הבינוניים במרוץ ההכנה בדופינה. המרחק ממקום על הפודיום גדול מדי (4.11 דק'), גם אם יכולתו נגד שעון עדיפה על כול המתמודדים שמעליו, אך אולי אולי יצליח לדחוק עצמו, על ידי שיעבור את בארדה בעל היכולת הפושרת נגד שעון, למקום החמישי (הפרש הזמנים ביניהם עתה הוא 2.07 דק'). האמריקאי הוא פרויקט ארוך טווח של BMC, וואן דארדרן בדרך הנכונה, עד לאן הרוכב הצעיר (25) יכול להגיע? עד למעלה למעלה, מתי? קשה לדעת אבל זה לא מאוד מאוד רחוק.
מי עוד בעשירייה? נדמה שיתר אנשי העשירייה מקומם מובטח. קשה להאמין שטאן דם ירכב מהר יותר ממולמה ביום שבת, וגם שקוניג ירכב כה לאט עד כדי לאפשר לזובלדייה לגשר 2.12 דק' בכדי לחלוף על פניו ולהחליף עימו מקומות.
בסך הכול אנו מקבלים את עשרת הרוכבים הטובים שביותר שרכבו השנה במרוץ הצרפתי.
“Even attacking and gaining seconds is not taking too much toll on his motor, he should be able to carry the load all the way to Paris.” Paolo Slongo

קבוצת בריחה יצאה שוב מוקדם, והרכבה הבטיח רבות, אך כפי שאנו יודעים עתה לניבלי ואסטנה שלו היו תכניות אחרות, והקבוצה לא קיבלה חבל ארוך. היא פתחה מהר פער של ~ 4 דק' אך לא הרבה יותר, וכך עשה המרוץ את דרכו למרגלות הטיפוס לטורמלה. במעלה ההר, לאחר סדרת מהלומות שניהלו מספר רוכבים מקבוצת הבריחה כינם לבין עצמם הצליחו מיקל נייבה של סקאיי ובלל קדרי של AG2R לנתק מגע מהשאר, חצו את פסגת ההר והחלו לעשות דרכם הארוכה לכיוון הטיפוס האחרון לאוטקאם.
מאחור רכבה כול העת אסטנה בחזית, שומרת היטב על הפער לא יצמח מדי, אך לא עלה בידה לצמצמו באופן משמעותי עת עברה הדבוקה את הפסגת הטורמלה. אך קטע המעבר בין פסגת הטורמלה והתחלת הטיפוס האחרון לאוטאקם כן נוצל על ידה, והיא פיגרה אחרי נייבה, לאחר שזה עזב את קדרי המתקשה לאנחותיו כבר עם התחלת הטיפוס, ב- 1.30 דק'.
ניבלי התקיף מוקדם את 'מה שנשאר מחבורת הבכירים', גישר במהירות לנייבה ופסח על פניו ביעף, עושה את דרכו מלאת ההוד במעלה ההר, מטביע חותמו היטב על המרוץ הצרפתי שנת 2014, עת הוא מצליח שוב לסיים ראשון ורושם על ידי כך את נצחונו הרביעי במרוץ הצרפתי. (מה עם יום שבת וינצ'נזו, יש תכניות?).
מייקה המתין עוד קצת ואז יצא בעקבות ניבלי, ולא הרבה לאחר מכן יצאו פינו פרו וואן גארדרן בעקבותיו, משאירים מאחור את וולורדה המתקשה. וולורדה הצליח למצוא את רגליו ולחזור תוך מאמצים רבים לקבוצה, שתפסה מצידה במעלה ההר את מייקה, אך ווורדה כוחו לא עמד לו והוא מאבד בסיום זמן ומקום לפינו ופרו.



קטע 19, 208.5 קמ', Maubourguet val d'Adour › Bergerac
קטע מאיצים אחרון בדרכים. החלק הארי של הדבוקה מתקדם בשלב זה על אדי האנרגיה האחרונים שלו ומאוד מעוניין בהתאוששות – חלק מאוד זקוק לה טרם הקטע נגד שעון ביום שבת. קבוצות המאיצים ייקחו ללא ספק פיקוד ויובילו את הדבוקה לכיוון ברג'רה. תנאי יסודי לנצחון הוא צליחתן של שתי פניות בתוך הקמ' האחרון, שעלולות להקשות על הרכבות למלא את משימותיהם. ראש בראש בין מי שנשאר.

מזג אוויר. טמפרטורות נעימות לרכיבה אך רטוב לעיתים.
שידורים ישירים. השידורים עוברים לצרפת ב- 15.00 והקטע צפוי להסתיים לא לפני 18.00. בכדי לראות את ההקדמות האחרונות למאוץ הסופי כדאי למחפש מקלט לא אחרי 17.40.
סקאיי סקאיי, איך. איך סקאיי לא שיחררה מטפס בחסד, באסקי קל משקל בעלי רגלי זהב, מוקדם יותר לדרך הבריחה!

'הייתי אפס...'

חלק מהגרמנים לא מאוד גבוהים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה