יום ראשון, 20 ביולי 2014

מייקה מביא מתנה לבוס, מה צפוי בקטע 15, ועוד ועוד



מייקה מנצח. ראפה מייקה (בן 24, בעונתו השלישית בדבוקה המקצועית ובסיבוב הארצות הארוך השביעי שלו) של טינקוף סאקסו מנצח בקטע 14 מקבוצת בריחה. ניבלי סיים שני והקדים את פרו של AG2R, ומגדיל, יום שני ברציפות, את פער הזמנים שלו מכול שאר יריביו הישירים.
מייקה יוצא מוקדם. מייקה הצטרף לקבוצת הבריחה המקורית של היום שחבריה ניהלו מאבקים קשים בתחילת הקטע, נאבקים גם כדי לקבל אישורי יציאה מקבוצות המדורגים הבכירים, ואף אל מול הדרך המתלילה שהחלה מטפסת במעלה ההר כבר מרגע היציאה לדרך ועוד טרם התחלת הטיפוס המסווג הראשון של היום, בקילומטר ה- 48. לבסוף שיחררה אסטנה של ניבלי (ו-AG2R של בארדה ופרו, FDJ של פינו ו-BMC של ואן גארדרן) את הבורחים והם יצאו לדרכם. לדרך אכן יצאו (Joaquim Rodríguez (Katusha) Geraint Thomas Mikel Nieve (Sky), Steven Kruijswijk (Belkin), Cyril Gautier (Europcar), Nicolas Roche and Majka (Tinkoff-Saxo), Peter Sagan and Alessandro de Marchi (Cannondale), Amaël Moinard (BMC), Jose Serpa (Lampre-Merida), Nicolas Edet and Rein Taaramae (Cofidis), Jesus Herrada (Movistar), Simon Yates (Orica-GreenEdge), Christophe Riblon (AG2R-La Mondiale), and Albert Timmer (Giant-Shimano) אך חבל ארוך לא קיבלו, ופער הזמנים נשמר סביב 4 דק' לאורך כול הקטע עד שנתפסו רובם בטיפוס האחרון לריסול.
ולמה לא קיבלוכמה מילים. קשה לדעת בוודאות למה לא קיבלו חבל, אך אפשר להניח ששחרור שכזה טרם הגיע זמנו – היגיע? בין המדורגים הבכירים, והדבר נכון אף ביחס לניבלי ואסטנה שלהם לכאורה זמן מספק בידם, קיימת עדיין אי וודאות, והיא שמונעת מהדבוקה כול אפשרות לרגיעה. מרוצי האופניים שינו דרכיהם בשנים האחרונות והפכו להיות יותר ויותר 'מרוצים תחת שליטה' – קבוצות הבכירים (לא הן בלבד) נעות בחזית ומונעות, משיקולים שונים, טובים וטובים פחות, כול אפשרות לבורחים להרוויח זמן - מראה דבוקה המאפשרת מרווח נשימה מספיק לקבוצת בריחה הפך להיות מראה בלתי שכיח, שלא כבעבר - גם באותם מקרים במרוצי קטעים שבהם אין במי מחבריה של קבוצת הבריחה שם 'איום זמני' על מי מחברי הדבוקה גם אז לא ישוחררו.
חוסר ניסיון. במרוץ הנוכחי, בין בכירי הדירוג הכללי, לא רוכבים עתה רוכבים מדורגים (בכירים) בעלי ניסיון והישגים במרוץ הצרפתי, כאלה שמרגישים בטוחים מספיק ביכולתם ויכולת קבוצתם בכדי לאפשר גם לאחרים להתבטא (המצב לא היה שונה מאוד גם בשנה שעברה עם פרום וסקאיי, שלעיתים נדמה שבונה את אסטרטגיית המרוץ שלה סביב אותה הרגשת איום, אמיתי או מדומה, אך גם לא היה מאוד שונה בקבוצותיו של ברוניל למשל – תקופת ארמסטרונג).
העלמותו של ה- Baroudeur. סיכויי הבורחים להגיע בזמן תלויים אך ורק ברצונה הטוב של הדבוקה, לעולם לא ביכולתם של חברי קבוצת הבריחה עצמה. יוקרתו של המרוץ הצרפתי (ולא רק הצרפתי), שמציע לקבוצות ולרוכבים פרסים יקרי מעמד, וכסף כפועל יוצא, יוקרה זו לא השתנתה (הכסף קצת), אך יכולתם של הרוכבים בדבוקה כן - הבדלי היכולת בין האחד לשני הלכו והצטמצמו - ואותם רוכבים בורחים מהווים כיום איום גדול יותר על הדבוקה, והדבוקה חפצת נצחונות שומרת על אינטרסיה קרוב לחזה בכדי שלא למצוא עצמה מובכת - היא תאפשר יציאה אך לא תתן אורך חבל. 

קטע 14 והמלחמה על 'כול מה שנשאר'. הבורחים, והדבוקה בעקבותיהם, עלו וירדו עלו וירדו, ולאחר נסיונות עקרים של חזית הדבוקה לייצר סלקציה בירידה המקדימה הגיעו לבסוף לטיפוס האחרון ל-RISOUL. פליטיי קבוצת הבריחה נשארו ערומים, חסרי זמן, אך מייקה התקיף. להפתעת כולם הפער של מייקה מקבוצת החולצה הצהובה לא רק שלא ירד אלא אף תפח ועלה, מ ~ 30 שניות ליותר מדקה, וכול זאת כאשר בחזית 'כול מה שנשאר' רוכבים הבכירים, כמעט לבדם ומגבירים את הקצב. ניבלי קפץ קדימה שוב, בקלילות, והתרחק, כשאליו מצטרף רק פרו (סבל בקטע הקודם התכווצויות והפסיד זמן ליריביו והרגיש טוב אתמול). מאחוריהם ניהלו פינו בארדה וואן גארדרן מלחמות אך ללא הכרעה ווולורדה החל מפגר, כנראה עקב 'מכאנית'. ניבלי סיים לבסוף אחרי מייקה שנצחונו לא הוטל בספק, ופרו סיים צמוד אחריו.
רק צרפתי אחד על הפודיום?. בתור עומדים עתה מספר רוכבים צרפתים, לא אחד, ודוחקים בגורל (ואלוהים) לסלוח לעם על חטאיו הרבים, ולקבלם כנציגיו על במת הקודש - משלושתם יצא אחד (המאמינים וודאות מוחלטת להם כבר באחד, שמאל או ימין, יהיה מה שיהיה, והכופרים מלא תאבונם החלו מהרהרים בכחול (פינו) ולבן (בארדה), ביחד - גם מימין וגם משמאל), אז מי יכול לקלקל: ואן גארדרן (וכמובן, וולורדה). האמריקאי נראה טוב, וכפי שפורסם בסיום הקטע סוחב אנטיביוטיקה כבר 5 ימים. הבעיה היא שואן גארדרן יכולתו מול שעון עדיפה באופן מוחלט על זו של הצרפתים (וגם וולורדה) שלושתם (פרו קצת פחות), והם נזקקים לזמן, עתה, בהרים, לפני שיהיה מאוחר.
“From the beginning of the Tour, some of the guys got sick from England, and it went around the team. Tejay was the last to get it, BMC Racing doctor Max Testa


מרוויחים ומפסידים
ניבלי מגדיל את הפער, אך עניינו הופך להיות לא מאוד רלוונטי יותר למרוץ.
קוניג ממשיך בהצגה. נט-אפ החלו לעזור לאסטנה כשהבינו שהבורחים גורלם נגזר ויש מה להרוויח, אך עשו זאת מוקדם מדי ואיבדו כוחות, אך קוניג הסתדר וסיים תשיעי לא רחוק מ'חבורת כול השאר', וממשיך במסעו למעלה ועולה מ-10 ל- 8 (בקטע 13 טיפס ממקום 19 ל-10)
טאן דם שהיה נדמה שלא מצליח לשחזר את יכולותיו משנה שעברה וסבל בוואג' מציג ביומיים האחרונים יכולת משופרת (טיפוסים ארוכים מסוג זה שבאלפים מתאימים לו) ומטפס לאחר הקטע מהמקום ה-12 ל-9 (בקטע הקודם טיפס ממקום 17 ל-12)
פראנק שלאק נראה טוב. הוא סיים את הקטע כמעט ביחד עם חבורת כול מה שנשאר וממשיך במסעו למעלה – מטפס ממקום 17 ל- 14 (טיפס בקטע הקודם מ-25 ל-17)
רולאה. גם הוא מטפס בימים האחרונים אך זה לא רולאה המוכר, נראה שהמאמצים בג'ירו עושים את שלהם. רולאה מטפס מ-13 ונכנס בשערי העשירייה.
ואן דה ברוק לא מוצא את רגליו וממשיך ומאבד גובה, נושר ממקום 8 ל- 11 אך מאבד כמעט מחמש דקות
רוי קוסטה גם הוא לא מוצא את הרגליים ונושר מ- 9 ל- 13 ומאבד ~ 4 דק
קוויטקובסקי (התוודה שהחל לאבד ביטחונו בדופינה) נושר מ-11 ל-19 ומאבד ~ 10 דק.

קטע 15, 222 קמ, Tallard › Nimes
קטע רוחות? המרוץ מפליג מערבה עם קטע מעבר שטוח, שיגרתי על פניו, שעלול להסתבך היום ולהיפך למלכודת רוחות. הדרכים הצרות והמיסטרלים באיזור עשויים לגרור לחצים גבוהים בדבוקה עת כולם ינסו לרכוב בחזית ולא להיתקע מאחור ולהיות חשופים לפורענותה של הרוח. בנוסף לרוח יש, לפי התחזיות, סיכוי בלתי מבוטל אף לגשם, מה שמוסיף 'מוטיבציית חזית' נוספת על הדבוקה. היגיעו המאיצים על אף פי כול זאת בזמן?

שידורים חיים. השידורים עוברים לצרפת ב-15.00 והקטע צפוי להסתיים לא לפני 18.00

“Out of my ten Tours, it has been the hardest first week I have ever experienced. Obviously you had England with the weather and the small roads and everybody thinking they can ride above their own level a little bit. Now they are all paying for it.” M.Rogers

  

לאורה ודידי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה