יום ראשון, 27 ביולי 2014

מרטין פרו ופינו, LA COURSE, ועוד


טוני מרטין מנצח בקטע ה-20 ומקדים את טום דמולה ויאן בארטה.

עמוק עמוק. לפני שמתחילים/ממשיכים כדי להזכיר שוב עובדה בעלת משמעות, אשר ביחס לחלק מהרוכבים היא אף לא פחות ממכרעת: הקטע ה-20, מרוץ נגד שעון ל- 54 קמ', התקיים בשלהי המרוץ, עמוק עמוק בתוך השבוע השלישי שלו. מרטין נצחונו לא הועמד בספק לרגע, והוא, בהעדר המתחרים המוכרים מרמתו בקטגוריה, עשה זאת בקלי קלות (עד כמה ש'קלי קלות' ניתן לאמר בנשימה אחת עם מקצה נגד שעון ל- 54 קמ'). הפרשי הזמנים מהקרובים לו, דמולה ( 1.39 דק') וברטה (1.47 דק', בביצוע נהדר - מעניין איך עדיין לא נמשך לאחת הקבוצות הבכירות – רוכב מעניין שאפשר לנצלו למספר רב של משימות) מדברים בעד עצמם.
ניבלי רכב בדיוק כפי שמתבקש ממנצח המרוץ הצרפתי במקצה נגד שעון כאשר אין מרוץ נגד שעון 'מקצועו'. מעבר לאלו הביצועים של קטע 20 גררו מספר הפתעות ו/או שינויים בטבלת העשירייה הראשונה.
No pressure like a long TdF TT. J Lindsey
וולורדה עף מכול המדרגות (וגם מולמה וגם וטאן דם). אמנם מגיע להם, לנסיכי האסתטיקה, הצרפתים, שנתחיל עם רוכביהם, אך זאת דווקא נשאיר להמשך. וולורדה זה לא בשבילו (וולורדה סיים את הקטע במקום ה-28, 4.28 דק' אחרי מרטין). המרוץ הצרפתי לא היה מעולם בשביל וולורדה (ספק אם מרוצי קטעים ארוכים בכלל בשבילו, וזאת על אף שניצח, כבר די מזמן, עוד לפני שהושעה עקב 'מקרה הסמים', ב-2009, בוואלטה), והוא, למעט במקרה שיעבור לרכב בעבור קבוצה אחרת, וספק רב אם יבקש זאת לעצמו (הספרדי לא רכב מעולם בקבוצה לא ספרדית), זו שירת הברבור שלו בטור הצרפתי (אין לשכוח שקווינטאנה נושף בעורף ומחכה בקוצר רוח לתפוס את מקום המועמד המוביל של מוביסטאר למרוץ הצרפתי). וולורדה לא עמד בציפיות, הלך התעייף ואיבד את הרגליים ככול שעברו הימים ותכפו הופעותיהם של ההרים, ונשאר לבסוף, הוא וקבוצתו כפי שבאה לעבוד אך בעבורו, בלי כלום.
מולמה וטאן דם. מולמה לא מצא עצמו בשום שלב, וטאן דם, למרות שהצליח בשבוע האחרון להשתדרג לתוך העשירייה גם הוא לא. ביצועיו של מולמה בקטע ה-20 שיקפו זאת (מקום 140!, 9.26 דק' אחרי המנצח), אך הפתיעו – מולמה עוד צעיר (27), רוכב בעל יכולות מוכחות נגד שעון, וכול זאת אומר שמשהו השתבש (האופניים...). אמנם הקבוצה נראה שניצלה ותמשיך להתקיים, אך מעבר (טראק?) יעשה להולנדי רק טוב כפי שנדמה שמיצה את כול היתרונות שקבוצות הולנדיות, ביתיות, יכולות להעניק לו.

לאופולד קוניג. הצ'כי (26), בהופעתו הראשונה בטור הצרפתי (פעם שנייה בסך הכול בטיול ארצות ארוך, הוואלטה בשנה שעברה עם ניצחון בקטע הרים הייתה הראשונה) מרשים, מאוד מאוד. אם תצוגותיו בימים האחרונים בהרים היוו הפתעה, באה ההופעה המפליאה בקטע 20 (מקום חמישי, 2.02 ממרטין) והפכה את ההופעה בטור בעבורו, ובעבורנו, ללא פחות ממדהימה. קוניג, אם כן, יודע לטפס כהלכה, ויודע, כפי שאנו יודעים אל נכון עתה, לרכב נגד שעון, והרי זה מה שצריך מתחרה במרוצי קטעים, ואלה רוכבים הם חיות נדירות. אז לאן קוניג הולך? או שמא הכסף שיוזרם עתה על ידי 'בורה' ישמש לחזק את התמיכה בו וישאיר אותו בקבוצה הגרמנית.

זובלדייה. מגיע לספרדי. ממרום גילו (37) רואים למרחוק, וזובלדייה ראה כבר הכול, ואת כולם, והספיק 'ללוות' רשימה ארוכה של 'שמות' - קונטאדור, ארמסטרונג, שלאק, מאיו, בלוקי, סנצ'אס, ומי לא, ושמו רשום כבר בספר הטור הצרפתי מספר פעמים - פעמיים מקום חמישי (07, 03), פעם שישי (12), ופעם שמיני (06), ועכשיו, אם כי נכנס ממש ברגע האחרון, שוב שמיני. זובלדייה סיים את הקטע במקום ה- 21, 3.45 דק' אחרי המנצח, לכאורה זמן 'פושר', אך מה זה משנה – כול מה שחשוב, וקובע, במרוץ קטעים ארוך הוא זמן מצטבר, ולזובלדייה הזמן המצטבר השמיני בטיבו.
טי ג'יי ואן גארדרן. ואן גארדרן לא אמר נואש, לא לאחר התאונות שפקדוהו, ואף לא ממש בימים האחרונים, בהרים, במיוחד אחרי כישלונו להיצמד לבכירי הדירוג בקטע 16, הקטע שהתסיים ב- Bagneres-de-Luchon. ואן גארדרן, לזכותה של הקבוצה האמריקאית יאמר, נהנה מתמיכה בלתי מוגבלת, ולא מעכשיו, לאמריקאיים יש זמן (והם יודעים, סוף סוף, שאין להם מישהו אחר), אז האמריקאי הצעיר (25) מחזיר, והמקום החמישי הוא בדיוק מה שציפו ממנו. ואן גארדרן הצליח לדלג בעזרת תצוגת התכלית בקטע ה- 20 (מקום שישי 2.08 דק' אחרי מרטין, 10 שנ' מניבלי) מעל למשוכה זמנית עצומה בת 2.07 דק' מבארדה ערב הקטע, מטפס ועולה שוב למקום החמישי, בדיוק זה שבו סיים ב- 2012, אך אז כברירת מחדל של BMC עקב דעיכתו של אוונס ולא כרוכב מוגן, הבדל גדול.
“I'm talking about targeted testing, biological passport and the MPCC - great progress has been made and the results came after that too. So maybe I have to say thanks to them, because if it wasn't for such targeted and stringent testing, maybe I wouldn't be here today." V.Nibali
טיבו פינו. פינו פניו לעתיד. פינו מסיים מעל לציפיות לגביו (בינו לבינו ספק אם ל-Marc Madiot עלה זאת אף בחלומותיו), והוא בדרך הלאה (לפי דבריו הוא אמור להמשיך לוואלטה ולסיים את השנה בלומבארדיה), עיניו נשואות לשנה הבאה, אך טוב יעשה אם ייקח נשימה ארוכה - ייתכן שיאלץ להמתין זמן רב עד שיהיה ביכולתו להיאבק על מקום גבוה יותר מזה הנוכחי. כדאי יהיה לאנשי שלומו לשקול בכובד ראש איך לעשות זאת, ואולי דווקא הג'ירו יתאים לו בשנה הקרובה, כמעשה התחזקות. פינו השתפר, מנטאלית, וזו הבשורה הגדולה, לאחר ההבלחה לפני שנתיים והנפילה העוקבת בשנה שעברה, וזה אומר שלפינו יש את זה גם ברגליים אך יותר מכך בראש. הזמן של פינו בקטע 20 (סיים 12, 3.12 דק' אחרי מרטין) גם הוא שיפור למעשיו הקודמים, אך הוא יהיה חייב להמשיך ולהשתפר נגד שעון – בלי זה חבל על הזמן (בכול הקשור בטור הצרפתי), הטור לא מציע גיהינום למיומני נגד שעון בין מתמודדי הדירוג הכללי כפי שהציע השנה לעיתים תכופות.

ז'אן כריסטוף פרו. רכיבת חייו. פרו היה נראה טוב לאורך כול הדרך, ומקום שני זה המקום הריאלי בעבורו, בהינתן שניבלי היה מחוץ לתחום. יתכן שלפרו עוד כמה שנים ברגליים, אך אף כי הוא רוכב כביש די 'חדש', לאחר שבילה את מיטב שנותיו כרוכב הרים, גילו מבושש, וקשה לראותו בעתיד ממשיך ועומד בלחצים המתגברים המופעלים בהרים על ידי בכירי המתמודדים בדירוג הכללי מבלי שיתדרדר לפאתי העשירייה, אך משמח לדעת שגם בעבור הופעתו בטור הנוכחי, והתצוגה המרשימה בקטע 20 (מקום 5, 2.27 דק'), והדמעות!, הוא הופך לאחד ש'הפרוטה מצויה בכיסו'.



רומא בארדה. בארדה על פרשת ביניים. אולי ישמע זאת קצת מוזר עתה, אחרי המקום השישי בטור הצרפתי 2014, זה הרי חלום, אך אחרי מאורעות השבוע האחרון בארדה נדחק לשוליים, וזו בשורה שמלבד היותה בלתי משמחת בעבורו תצריך את הצרפתי הצעיר למאמצי נפש מרובים. חוט השערה היה בין בארדה לבין המקום החמישי, המקום שבו דורג ערב הקטע, ואותו, בסופו של יום, איבד עקב ביש מזל שפקדו עם התקר בגלגל, אך בארדה חייב לשאוף לפודיום ולא למקום החמישי, ולבארדה, בניגוד להרבה מאלה שמסביב, נדמה שלא רק שידוע במה הוא נזקק בהשתפרות אלא שזה בהישג ידו.
קטע 21, 137.5 קמ', Evry › Paris Champs Elysées
תהלוכה ומאוץ בפאריס
שידורים חיים. הקטע המסיים מועבר במלואו. שידורים חיים החל מהשעה 16.00.
מזג אוויר. מזג אוויר נעים לרכיבה עם סיכוי לממטרים בחלק המסיים.
#AllezLesFilles
13*6.85=89 km
20*6=120 (6 רוכבות בכול קבוצה)
אחרי מי כדאי לעקוב:
לפני כל היתר כמובן אחרי מריאן ווס, הגברת הראשונה של הסבב הנשי. ווס היא הרוכבת הבכירה בעולם אך אף שותפה פעילה ובולטת בניסיון להופכו לבר קיימא אל מול הסבב הגברי. ספק אם המסלול מתאים ליכולותיה אך ווס רוכבת באחת הקבוצות הבכירות בסבב (Rabo Liv Women Cycling Team), וצפוי שהקבוצה תעבוד בשבילה. בקבוצה רוכבת לצידה אף הצרפתיה Pauline Ferrand Prevot, שליכולותיה המסלול מתאים יותר, אך בעקבות נוכחותה של ווס בסביבה אולי תשלח לבריחה, ובמרוץ נשי ולעיתים פחות נשלט, עלולה להגיע בזמן בקבוצה מצומצמת.
ב- Team Giant-Shimano (הקבוצה האחות הנשית) רוכבת Kirsten Wild ההולנדית, שהיא אולי בכירת המאיצות בעולם כיום. גם במקרה שלה הקבוצה תעבוד בשבילה כך שבמאוץ המוני מסודר בסיום היא בעלת סיכויים גבוהים. 
גם Chloe Hosking מהקבוצה הנורבגית Hitec Products מהירה כמו כול אחת מהמהירות ואם תגיע בזמן תתחרה על הקופה.
ב- Wiggle Honda רוכבת המאיצה הוותיקה המצטיינת (אלופת עולם פעמיים) Giorgia Bronzini, במאוץ סיום המוני היא מהטובות והמנוסות בעולם.
רשימת משתתפות
שידורים חיים. היורוספורט תעביר את המרוץ החל מהשעה 14.45. לא לשכוח שבמרוץ יעשה לראשונה ניסיון לשלב חומרים מהמצלמות הפנימיות שעל האופניים בשידור החי.

דה מרקי של קנונדייל מנצח בתחרות הרוכב התחרותי של המרוץ לפני גוטיה של יורפקאר ואלמיגר של IAM.
דה מרקי לוקח הביתה 20,000 יורו (ועוד 2000*2 יורו בעבור יומיים כרוכב התחרותי היומי)
מי בחר? Greg LeMond, Jean Montois Philippe Bouvet , Laurent Jalabert,Thierry Gouvenou
כול אחד משלושת הזוכים היה שותף בחמש קבוצות בריחה אך 'איכות' הקטעים שבהם היה דה מרקי שותף לבריחה העניקו לו את הבכורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה