יום שבת, 25 באוגוסט 2012

וואלטה 20112, קטע 8, Lleida-andorra

קודם כל כדאי לדייק - הקטע נקרא  Lleida - Andorra. Collada de la Gallina , כשה-COLLADA  
הוא ה- COL הצרפתי המוכר שזה בסך הכל מעבר הרים.
נחזור אל הגאלינה תיכף, אבל עכשיו הדיאגרמה של הקטע כולו, ומה שצץ לעין הוא מזג האוויר הצפוי היום, שנראה שהולך להשתנות קלות בחלקו השני של המרוץ - גם טמפרטורות הרבה יותר נוחות באיזור ה- 20 צלסיוס ואולי אף גשם, וכפי המוכר ביחס לגשם וטמפרטורות זוהי הרי לעד תחזית בלבד, ואם כי שביחס לכמה מעלות לא יהיו לרוכבים טענות מרובות הרי ששאלת הגשם היא מטרידה יותר, בייחוד בירידה מהקומיה, הפסגה הראשונה היום.

Tiempo

יום נהדר לבריחה היום. מכוון שאין ספק שהקבוצות של המועמדים הכלליים יהיו עסוקים בשמירת אנרגיה לטיפוסים - במיוחד לגאלינה - המישטור גם ביציאה מהדבוקה וגם בהמשך היום יאפשר לקבוצה כזאת לפתוח זמנים, אולי אף כאלה שיספיקו בכדי לשרוד עד הסוף.
ולפני הגאלינה יש לעבור את הקוֹמלָה - טיפוס של 5.2 קמ בקטגוריה שניה, 5.2% - וה'ראמפה' הזו תהיה לא יותר מ'מרכך רגליים' ראשון, אך הירידה ממנה היא די טכנית, ובתנאים רטובים הרוכבים יהיו חייבים לשמור על ריכוז.
הרוכבים ירדו מפסגת הקומלה ועד התחלת הטיפוס לגאלינה - 9 קמ - ואז יתחילו לטפס לגאלינה.
כל מה שהיה לקונטאדור לומר על הגאלינה אתמול הוא שהטיפוס הוא הטיפוס הקשה ביותר שבו מבקרת הוואלטה, אך הוסיף 'עד עתה', מה שאומר שהוא לא מאוד התרשם ממנה בביקור שערך 'בחופשת המחלה' שלו, רק לאחרונה, ועדיין, יש תמיד להתיחס לקונטאדור, או ביתר דיוק לדבריו, בכבוד אך בערבון מוגבל, קונטאדור לעד שומר את הקלפים שלו אצלו בכיס (דרך אגב הכיס שלו הוא כיס משפחתי כזה שבו ממלא אחיו הבכור פראן, שהיה רוכב מוכשר בעצמו, תפקיד מרכזי).
המספרים: טיפוס של 7.2 קמ ב- 8% ממוצע - העלאה (ELEVATION)  של 585 מ,  וכל זה לא אומר אף פעם הרבה מדי - ומה שצריך הוא 'לחפש את הראמפות', אז מה יש לנו בגאלינה:
1.5 קמ ראשונים ב- 7.5%-8%, ואז התמתנות לאיזור ה-4% לקילומטר הבא, ראמפה ראשונה של 15%, בערך 300מ, שבסופה התמתנות ל-8% לקילומטר, ראמפה של 12% שעוברת ב-500 מ האחרונים שלה שוב ל-15% - עד עכשיו עברנו ~ 4800 מ מהטיפוס.
להלן ההמשך:
מהקילומטר ה- 4.8 עד 5.2 - 11%
5.2-5.9 - שוב 15%
5.9 - 6.5 - 11%
6.5 - 7.2 - 7%
אז מה יהיה? - קשה מאוד לדעת, אך אם צריך להמר אני לא רואה אף אחד מהמתמודדים מתקיף למעט פרומי - אם אוראן והנהאו יהיו עדיין לידו בחלק השני של הטיפוס, והאמת גם אם לא, הוא ינסה לשנות קצבים ולראות מה התגובות, לא נראה שהוא עדיין מרגיש מאויים על ידי פוריטו, אבל גם בקשר לכך הוא יהיה חייב לשנות היערכות בשבוע הקרוב, כמובן בהינתן שפוריטו ממשיך לגנוב את הבונוסים.
קונטאדור מקווה ש'יהיו לי רגליים', והאמת שאיתו אין אף פעם לדעת.
ולווארדה ינסה להשאר שם איתם ואולי לקפוץ גם הוא בסוף לקו.

לפי המופיע בתכניה שבעברית היורוספורט יעבור לספרד כרגיל ב- 17.00 - כדאי להגיע.
יום נעים.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה