יום שני, 13 באוגוסט 2012

תיק ארמסטרונג - המשך



אף אחד לא חשב או ציפה שהתיק הזה יגמר כל-כך מהר, והאמת - מה זה משנה כבר אם זה ייקח עוד שבוע או או כמה שנים - כול עוד 'תיק ארמסטרונג' לא יורד מהכותרות אפשר למכור סחורה, וכלל לא בטוח, ועל אף שזה עולה לארמסטרונג הרבה כסף (שבספק אם הוא מממן מחשבונות הבנק שלו), אם זה לא משרת באופן כזה או אחר את האינטרסים שלו, שכפי הידוע והמוכר הם לפני הכול (וגם אחרי) להשאר בתודעה - אבל זו בוודאי קצת הגזמה.
כפי שנראה בימים האחרונים המחנות הולכים ומסתדרים להם אט אט ובאופן טבעי משני עברי המתרס, וב'מפתיע', לצד ארמסטרונג מתייצבת, לצד סוללת עורכי דין מהטובים שכסף יכול להשיג באמריקה, התאחדות האופניים הבנלאומית ה- UCI, או שמא יותר נכון העומד בראשה, האירי חסר הטאקט ומהיר השליפה פאט מקוייד (McQuaid). וכך עומדים להם שלובי אינטרסים אירי וטקסאני, תמימים וצודקים כתמיד, אך אם מטרתו של ארמסטרונג היא ברורה לכאורה - לסגור עניין ולהמשיך הלאה, נקי מגולח וצחור - ואז להתפנות (סוף סוף) ולהוכיח לעולם שהוא גם הטריאטלט הטוב בדורו (ובכול הדורות) - מה יש לו לאירי לתחוב אף? - באמת מעניין.
חייבים להודות שהפעם זה היה די מהיר - הזיגזג, שינוי הכיוון, ה'התעשתות' - זה לא לקח יותר מכמה ימים ומהתגובה הראשונה שלו בראיון שהוא העניק ב- 11/7 לרשת הבלגית 'ספורצה', שבו הוא טען שמבחינתו התיק לא שייך כלל ל- UCI - שלהתאחדות אין בתיק הזה שום עניין -'זה עניין של ה- USDA (הרשות  האמריקאית נגד סמים), לא שלנו...', ועד שהוא כנראה הבין מה עלולות להיות המשמעויות של חלילה התדרדרות בתהליך.
אבל מה איכפת לו בעצם? - הרי לו ול-UCI, כמו לרשות האמריקאית ה- USAD - צריך להיות אינטרס דומה - ספורט נקי מסמים - ואם יש חשדות מדי פעם (בפעם) למה שלא יבררו אם יש בהם גוֹ? - והרי לא מדובר בבירור בלתי מקצועי, או בלתי מוסמך - 'בירור חפיף' - מה בכול זאת כל-כך מפריע לאדון מקווייד?.
ובכן קודם כל האדון האירי אוהב לתחוב אף, בפרהסיה,להביע דעה, גם ככה סתם שלא במקום, וגם כשאף אחד כלל לא מבקש עוד דעות, ואף כאשר דעתו לא חשובה, אך רע מכך, היצר הלאו בר כיבוש שלו 'לומר את דברו', מכשיל אותו פעם אחר פעם, אבל מילא, זה קורה לא אחת ולא רק לו אבל מה, מר מקוויד עומד בראש התאחדות האופניים הבנלאומית ואמירותיו מחייבות, בעלות משמעות, וכפי שמסתבר עתה גם משפטית. וכפי שקורה מדי פעם בפעם עם בעלי יצרים חזקים (מהם), הם מתחרטים. אז אחרי שאמר מה שאמר לבלגים התברר (לו?), שהעסק כלל לא פשוט. התברר שבניגוד לפעם הקודמת, זאת שבאופן די תמוה 'נפתרה' ללא כול הסברים, ממש לא מזמן, שלאחריה היה נדמה שבא סוף כול סוף גואל לסבלו של 'יקיר טקסס', ואף לסבלם של כל 'עונדי הצמיד הצהוב' מכל עבר, אלו שתורמים ברוב טובם ומייטב כספם בין היתר לייצוג משפטי ראוי לבעל שבעת העיטורים, הפעם הסיפור קצת שונה ועלול להיגמר בטרגדיה. אם בפעם הקודמת יכול היה מקוויד לפטור את עצמו בהבעת צער, ואולי אף לדאוג מבעוד מועד לחבילת תופינים הדורה שתהיה מוכנה, שתמוען ותשלח עם הזמן (וההרשעה) לבית כלא, הרי הפעם עלולה ההסתבכות להגיע ממש לפתח המבצר באייגלֶה (Aigle), מעונה הרשמי של ההתאחדות בשוויץ.
אז מה שונה מקרה ממקרה - הרי כל הזמן (וכבר ממזמן) מנסים 'לטפול' על ארמסטרונג שימוש בסמים משפרי ביצועים ואף פעם לא מצליחים. עד עכשיו (למעט הפעם הקודמת), השתמשו תמיד באותו מקבץ די רעוע של עדויות שנאספו מכמה מ'ידידיו' הקודמים, מקבץ מצומצם ועתיק, שכנגדו לא היתה לסוללה שלו בעיה מיוחדת. מה שקרה עם כל העדויות שנאספו בפעם הקודמת בשקידה מסביב לעולם על יד החוקרים הפדרליים בראשות מר נוביצקי מה -FDA היה שבסוף פטרוּהו/נו ללא נימוקים, בחטף, משהו כמו 'העדר עניין לציבור' (מעניין לאיזה ציבור התכוונו), הרבה מעבר לכך כנראה שלא נדע לעולם. בכל מקרה, האשמה שאותה ניסו לבסס אנשי המדינה לא הייתה עניין של 'חובבי מזרקים', אלא עניני רמאות, הונאה, עבירות שלעם כה מוסרני ואוהד אלוהים כמו האמריקאים פשוט לא נתנו מנוחה - האם ייתכן שארמסטרונג לקח מאִמא אוּמה כסף בשביל לקנות לו ולחברים סמים? - כי אם כך זו בכלל לא לקיחה כי אם רמאות - זו גניבה - זו בגידה - זו בגידה בערכי האומה, בכל תיקוני החוקה!.
הפעם לא מדובר על שום כלא או מאסר, הפעם, במקרה הטוב, ילקחו לו כל התארים ויאמרו לו ביי ביי, ויבהירו היטב - 'אם ת'רוצה להתחרות עוד מול מישהו (באיזשהו תחום) תארגן תחרות בחצר', אבל במקרה הרע הוא יפיל את כולם, ומזה כה פוחד מר מקווייד - והוא יודע הייטב כנראה למה. התהליכים ב-USAD הם פשוטים בהרבה מאשר בהליך המשפטי המדינתי או הפדראלי, ומושתתים על הקוד של WADA ולא על ספר החוקים האמריקאי, ולאו דווקא דרושה ,למשל, בדיקה פוזיטיבית של 'דם מזוהם', פה יספיקו עדים מפלילים, ש'כפי שמריח' מהחומר המסווג, וגם כפי שידוע מזה הידוע לכל, מספרם הולך ועולה בזמן האחרון.
אבל זה ייקח עוד זמן - כי לתת מלחמה, כפי שלמדנו להכירו כה טוב, מסומם או צְחור דם, הוא יודע היטב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה