יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

וואלטה 2012, קטע 1, מה ראינו

ראינו, אולי במידה מסוימת 'להפתעתנו', קטע נהדר (שצולם קצת פחות טוב), עם כמה תוצאות מפתיעות - או שלא כל-כך.
בסך הכל הקבוצות רכבו 16.5 קמ בפמפלונה ופרבריה, אבל היציאה והחזרה היו מאוד מרשימות, במיוחד החזרה - רחובות הפַּבֶה הצרים שהיו מפוצצים (שם דרך אגב רצים הפרים בפסטיבל סאן פרמין המפורסם), הכניסה דרך המנהרה לאצטדיון (שהיה כמעט מלא), ו'דרך המילוט' שאיפשרה לרוכבים להאט לאחר שחצו את קו הסיום.
אז מי המרוויחים ומי המפסידים של אתמול?:
המפסידים. בראש המצעד ניצבת גארמין שארפ, ש'פשוט המשיכה ישר', והתרסקה ביציאה מאחת הפניות. התוצאה היא מקום 21, אחד לפני אחרון, וכך היא שמה את אנדרו טלנסקי בעמדה בלתי אפשרית כבר מהתחלה עם פיגור של 1.27 מהמנצחים אתמול (מוביסטאר).
אחריהם במצעד המפסידים של אתמול קבוצת רדיושאק שמסיימת במקום ה-17, 55 שניות לאחור. לא שציפינו לגדולות מ'הקבוצה שבדעיכה' הזאת, אך עדיין 55 שניות זה המון זמן לאבד בקטע של 16 קמ - מעניין מה לא עובד שם (כאילו שאנחנו לא יודעים).
אחרונים הם ה- Vacansoleil ההולנדים שסיימו 13, 35 שניות לאחור. לא, זו לא קטסטרופה, אבל עם הרכב כזה הם היו יכולים להסתדר ביחד עם יתר הקבוצות שעד המקום ה-8, שהפסידו 15 שניות (קטיושה). רוכב כמו די גאנט כדאי שילמד שבטיולי ארצות חייבים להשתדל שלא להיכנס לדיפיציטים גדולים בשבוע הראשון.
המנצחים. אין ממש מנצחים - בין מקום ראשון לשמיני יש 15 שניות, שזה בהחלט לא משמעותי (בוודאי בהתחשב שפוריטו רודריגז יוכל להרוויח מבונוסים באחד או יותר מסיומי הפסגה הרבים שבמרוץ).
מאוד משמח. מאוד משמח לראות רוכב בעליה, והלובש הראשון של החולצה האדומה הוא כזה - שימו לב לקסטרובייחו הבאסקי!.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה