יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

וואלטה 2012, קטע 5, מה ראינו

אז מה ראינו היום? - לא הרבה, ועדיין.
ג'ון דגנקולב העוצמתי הוא הראשון עם שני נצחונות השנה - הוא מנצח במאוץ רב משתתפים את דניאלֶה באנטי שנשאר בלי כח במטרים האחרונים, כששלישי מסיים ג'יאני מירסמן מרבובאנק.
כשהרוכבים עוברים את ה'עפיפון האדום' שסימל את הכניסה לקילומטר האחרון (במקרה שלנו היום זה היה שער כפול צהוב וכחול שעמד נוטה על צידו), אפשר היה להבחין באחד הפועלים של לוטו עובד בחזית, אך מאחוריו, רגועים, דיוושו דגנקולב והפועל המשַלֵח שלו, האחרון ברכבת שעבדה בשביל המאיץ הגרמני בקילומטרים האחרונים והסתירה אותו מפני הרוח.
חבורת החוד הלכה והתקדמה לסיום ואז הפועל המשלח יצא מהאוכף, רוכב עדיין בחוד הדבוקה, וכבר היה ברור שהמהירות גבוהה מאוד ושדגנקולב מקבל את הסיוע האופטימלי. באנטי שחסה בצל דגנקולב עקב חוסר במסייעים חתך לימין, צמוד לגדר, והחל במיאוץ האחרון שלו, ורק אז יצא דגנקולב מהמחסה, נצמד לאחורי גלגלו של בנאטי, ואז יצא, מלא תנופה ועבר את האיטלקי ואת קו הסיום. ג'יאני מירסמן נתקע מאחוריהם עוד קודם לכן ולא מצא מקום בכדי לצאת החוצה, לחופשי בכדי להיאבק בספרינט האחרון.
לפני כן נע המרוץ בקצב איטי מאוד ואיפשר לחקון (CHACON) הספרדי מקבוצת אנדלוסיה לפתוח פער שהגיע עד ל-12 דק 40 קמ בתוך המרוץ. הקבוצות החלו לעבוד ולצמצם אט אט את הפער, וחקון הלך ונמס לתוך האספלט, דוחף עוד ועוד קרח לתוך החולצה, והוא נמשה לתוך הדבוקה 29 קמ לסיום.
בדירוג הכללי אין שינויים אך נצחונו של דגנקולב מלביש אותו בחולצה הירוקה.
זהו.
מחר עדיין חם, אך עם פעמיים שלישית אולי (רק אולי) יהיה יותר מעניין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה