יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

וואלטה 2012, קטע 11, ITT, מה ראינו

Fredrik Kessiakoff (Astana) beat Alberto Contador in Pontevedra.
פרדריק קארל וילהלם קאסייקוף

אז מה ראינו? - ראינו הצגה גדולה של פוריטו, ועוד ארבע הצגות - של שלושת המועמדים האחרים בדירוג הכללי ושל השבדי פרדריק קאסייקוף שניצח היום את הקטע האינדיבידואלי נגד השעון למרחק של 39.4 קמ.
כאשר עצר השבדי מאסטנה את השעונים כשעבר את קו הסיום, הזמן הטוב ביותר היה של ריצ'י פורט מסקאיי, שנחשב לשען מצויין, ולרגע היה נדמה שיש פה טעות - קאסייקוף חתך מהזמן של פורט 1.15 דק, שזה המון, אבל לאחר שנקפו הדקות ולא התקבל שום תיקון, הבנו שזה הזמן הנכון, ואז לא נותר אלא לראות האם זו הייתה 'יציאה' של השבדי או שהשענים הטובים ינפקו זמנים דומים או אף יותר טובים.
המדורגים הבכירים זינקו כמובן אחד אחרי השני (ההפרש של 2 דק), כשולווארדה יוצא ראשון, קונטאדור אחריו, ואז פרומי ופוריטו, וקאסייקוף יושב כל אותו הזמן על כיסא המנצחים קרוב לקו הסיום מיחל לעצמו מזל וברכה.
רוב הצילומים ועידכוני הזמנים הגיעו מהצמד פרומי/קונטאדור, וגם תקריבים של פוריטו זכינו לראות, כולל הזמנים, משום מה לא זכה ולווארדה ביחס דומה ואוהד ועל כך יש לתמוה - ולווארדה סיים 1.08 אחרי המנצח ושמר על מיקומו ועל סיכוייו לפני הכניסה להרים הגבוהים.
כאמור ההפתעה הגדולה היום היה פוריטו רודריגז, ואם בתחילת הקטע והזמנים הראשונים שקיבלנו היה נדמה ששוב הוא רוכב את רכיבת הבכא שלו, הרי עם הכניסה לשינויים הטופוגראפיים המינוריים (הרבים) ולא כל שכן עת הוא נכנס לטיפוס המרכזי לשלישית, באמצע הקטע, ראינו שהפיגור שצבר מתייצב, והוא מצליח להחזיק מעמד לאורך כל ההמשך ועד לסיום.
פוריטו רכב על המגבלות, גם של עצמו וגם של תוואי הדרך, זורק את אופניו מצד לצד, אך היתה כל הזמן מן וודאות שהוא יודע מה הוא עושה. וכך בעצם, על ידי הישרדותו היום נגד השעון, ממקם עצמו פוריטו כמועמד בכיר לזכיה בתואר השנה, לא פחות מפרומי או קונטאדור - בראבו פוריטו.
קונטאדור ופרומי רוכבים בסגנון שונה לגמרי נגד השעון, בוודאי בכל הקשור בקאדנס, אך גם בכל הקשור לזמן שהם מבלים מחוץ לאוכף. בעוד פרומי מדיע מבית הספר של השענים היעילים, אלה שלא מנידים עפעף (את הגוף), ומדוושים בקאדנס ממוצע (קשה להגדיר כאן כמובן מה הכוונה ב'ממוצע'), קונטאדור מדווש בעליות בקאדאנס מאוד גבוה, ונדמה תמיד שהוא כמעט לא מתקדם. הוא בנוסף מבלה הרבה מחוץ לאוכף, משתמש בסגנון הריקוד ההמוכר שלו בכדי לטפס, כך שמעבר להשוואות הזמנים שהגיעו קשה היה לדעת משהו. ובכל זאת היה נדמה לאחר הפסגה, כשהחלו להגיע עידכונים על פיגור הולך וגדל של פרומי לעומת קונטאדור, שהגיע אפילו ל-26-27 שניות, שפרומי נראה עייף, אך ככה זה הרבה פעמים ביחס לשענים הבכירים בעולם - קשה לדעת לפי התנהלות גופם מה קצב התקדמותם במרחבץ ביום הסתבר שזו הייתה אשליה, ופרומי הצליח לסגור במעט את הפיגור וסיים את הקטע בפיגור של 22 שניות בסך הכל מהספרדי.
אנו עומדים לפני הכניסה להרים הגבוהים (ביום שישי הקרוב), ומאזן הכוחות כרגע בין המועמדים הבכירים נראה שמבטיח הצגות בכל השבוע הבא.
לפני סיום אי אפשר מבלי להזכיר עוד כמה הצגות נהדרות היום: חסינק מהרבובנק נתן הצגה וסיים בסך הכל 1.42 אחרי המנצח, אינטסוסטי ממוביסטאר מסיים ב - 1.09 אחרי קאסייקוף. ועוד אפשר לציין את הביצועים של מאייר מאוריקה (1.17), טלאנסקי מגארמין (1.24), וקאסטרובייחו ממוביסטאר (1.34) - יום נהדר.

זהו.
מחר יום שטוח עם קיר בסופו, עדיין בגאליסיה.
לילה טוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה