יום רביעי, 15 באוגוסט 2012

טיול בספרד 2012 - הקבוצות והספונסרים רשימה ראשונה




הוואלטה יוצאת לדרך ביום שבת בפמפלונה (16.2 קמ קבוצתי נגד השעון), ותסתיים ב- 9 לספטמבר במדריד, 21 קטעים - סה"כ 3282 קמ, ואם נוריד את שני הקטעים נגד השעון הרי שבממוצע ירכבו הרוכבים 170 קמ ליום, וזה די מכובד, אבל לא אומר הרבה מעבר לכך.
מעבר ל- 18 קבוצות הפרוטור משתתפות ארבעת קבוצות הפרוקונטיננטל שהוזמנו ב-wild-card - קופידיס הצרפתית, ארגוס שימאנו הגרמנית הולנדית, וקאחה רוראל ואנדלוסיה הספרדיות.

פרוטור:
AG2R - קבוצת ביטוח חיים ופנסיה צרפתית
הקבוצה הצרפתית (העניה בסבב), מגיעה עם כל הכוח (שיש לה) לטיול ארצות עם שני רוכבי הדירוג הכללי הבכירים שלה, גאדרה (John Gadret), ורוש (Nicolas Roche), שעובר להיות פועל של קונטאדור בשנה הבאה בסאקסו טינקוף.
בקבוצה ירכבו עוד כמה רוכבים טובים שכנראה יחפשו יותר תהילה יומית מאשר ל'הגן על שני אלה' - ריבלון, נוצ'נטיני, בואֶה, קאדרי. מונדורי וסילביין ג'ורג'. יש מצב לנצחון מקבוצת בריחה ולעשיריה ראשונה, בהחלט.
ASTANA - קונצרן עסקים קאזחי שעוסק במגוון עסקי יבוא ייצוא מסחר ייצור ועוד ועוד...
אסטנה מביאה את קסיאקוב כמתחרה דירוג כללי לאחר הטור הנהדר שלו, כשלצידו ירכבו בזייב, גספרוטו, דייצ'נקו, קאשצ'קין, סילדריירס, סילין, טירלונגו וזייץ'. יש מצב שנראה את טירלוֹנגו באחד מסיומיי ההרים ואת גספרוֹטוֹ חוטף עוד תהילה יומית לאחר האמסטל גולד השנה. קסייקוב ינסה לעלות עד כמה שיותר גבוה בעשיריה, והוא יכול.
BMC - חברת אופניים שוויצרית.
לא נראה שלקבוצה יש איזשהן אספירציות דירוג כללי רציניות. ג'ילברט כמובן ינסה סוף כל סוף לנצח איזה קטע השנה (יש כמה שאמורים להתאים לו), באלאן ירכב בכמה קבוצות בריחה, סנטאמברוג'יו, מורביטו ומויינרד בהחלט רוכבים נהדרים למרוץ קטעים, וגם בוקווטרס וקאמינגס, ואף יאניק אייסן. לא יותר מנצחון בקטע (אולי שניים). 'תגידו מיליונרים - זה כל הסיפור שלכם?'.
EUSKALTEL- EUSKADI - חברת הטלקומוניקציה הגדולה של החבל הבאסקי (אֶאוּסקלטל), ואֶאוּסקאדי - סוכנות פיתוח ממשלתית של המחוז האוטונומי הבאסקי.
אֶאוסקלטל שוב מגיעים (שנה שלישית ברציפות) בראשות איגור אנטון הנהדר, לאחר שכמעט כל הכוכבים שלהם חתמו על חוזי הארכה לשנים הבאות בקבוצה, כך שכולם רגועים מספיק בכדי להיות מרוכזים במרוץ. אנטון ילֻווה בעוד כמה מטפסים נהדרים - לנדה, צורוקה ואסטרלוזה, שישארו נאמנים לו בהר כל עוד הוא יהיה בתמונה, וגם בסיקאר, רובן פרז, איבן ואלסקו ואורוז. הוואלטה מבקרת בחבל שלהם בקטע השלישי אך מציעה מגוון אפשרויות לילידי החבל בכדי להראות את יכולותיהם בשיפוע. לא יכול להמר.
FDJ-BIGMAT - מפעל הפיס הצרפתי ורשת 'עשה זאת בעצמך' צרפתית.
מארק מדיו בעל הבית המוחצן שם ת'כסף על המאיצים שלו, ומביא גם את דמאר וגם את בוהני, שְיֶעזרו על ידי ארנו ג'ראר וויליאם בוֹנה. ארנולד ג'והנסו הפאריסאי הצעיר בא בשביל דירוג כללי, ויֶעזר בהרים על ידי רֶמי פוּריול, אחד שבהחלט יודע לטפס, וגם על-ידי ארנו קורטאיי, אנטוני רוּ ואנטוני ג'סלָה שיודעים קצת פחות. נצחון אחד של דמאר.
*הקבוצה הצרפתית מצרֶפת באתר שלה רשימה של בתי המלון שבהם תשהה הקבוצה לאורך הוואלטה כולל התאריכים  (לכל מי שבסביבה במקרה):
http://www.equipecyclistefdj.fr/calendrier/index/id/41
GARMIN SHARP - יצרן ציוד GPS וחברת האלקטרוניקה היפנית
יונתן ווטרס, כדרכו/בדרכו לא מפחד לשים את הביצים כולן בסל אחד, והפעם הוא תולה אותו על הכתף של אנדרוּ טלנסקי האמריקאי הצעיר (בן-23). מה הוא עשה עד עכשיו בכדי להצדיק זאת - לא ממש יותר מדי - אבל האמת שברוסטר של הקבוצה אין הרבה יותר מדי מועמדי דירוג כללי רלוונטים (וחוץ מזה הקבוצה עשתה כבר את שלה בכל הקשור בטיולי ארצות עם הנצחון של אייז'דאל בג'ירו) - אז אפשר לתלות סל וככה אולי לזכות ברוכב דירוג כללי עתידי נאמן לקבוצה, זה הרי המצרך הכי נדיר בסבב. הקבוצה גם מעמידה לרשותו כח אש בלתי מבוטל שכולל ארבעה סוסי עבודה בלגים (אולי חמישה):  תומאס דקר, שחוזר לרכב בטיול ארצות בפעם הראשונה מאז הטיול הצרפתי ב-2007 לאחר החזרה מ'השהיית המסוממים' שלו בתחילת השנה, מרטין מָסַקַאנְט ושני האחים קְרֶדֶר, ריימון ומישל. עדיין אין אישור רשמי מהקבוצה ביחס לממלאי יתר המשבצות, אך כפי הנראה מדובר ב'צרפתי המטפס' כריסטוף לְה מָאבֶל, המאיץ הספרדי קולדו פרנאנדז, וסוס העבודה (הבלגי החמישי) ואן סומראן. יש מצב שנראה את טלנסקי בעשיריה הראשונה.
KASTUSHA - 'קונגלומראט רוסי' (הצירוף הזה נשמע קצת מפחיד)
קטיושה מחזירה לפעולה את יוהכים 'פוריטו' רודריגז לאחר שנח מאז ההופעה הבלתי נשכחת בג'ירו השנה, והוא יהיה הרוכב המוגן של הקבוצה הרוסית (לפחות בהתחלה).קטיושה מעמידה לרשותו את שירותי ההרים של דניס מנצ'וב ודניאל מורנו כעוזרים בכירים, אך גם את אלברטו לוסאדה וגאטיס סמוּקוּליס, כשהיתר - פאבל ברוט, חאבייר פלורנצ'יו, מיכאיל איגנטייב ואנגל ויצ'יוסו משלימים קבוצה חזקה. זהו פוריטו אחר, בוגר, יודע באופן מדויק מתי לתקוף (בסוף), וגם יודע שזה לפעמים מספיק אבל שהוא גם לא יכול יותר מזה, אבל מי רוצה יותר מזה?. אתמול בשידור מסאן סבסטיאן אמר עליו בריאן סמיט', הפרשן לעת מצוא של היורוספורט - When he goes he goes, כמה זה נכון - בשביל ההתקפות שלו שווה לחכות - לחכות כמה שצריך. נראה שהפעם גם המסלול מתאים לו - מספיק טיפוסים וכמעט בלי נגד השעון. אם הוא לא יתרסק מוראלית באחד הטיפוסים הוא יהיה על הפודיום.
RABOBANK- בנק הולנדי
רבובנק תתחיל עם חסינק ומולמה מוגנים, מאוששים אחרי הפרישה של שניהם בטיול הצרפתי. הם יֶעזרו בהרים בלורנס טאן דאם וחואן מנואל גאראטה החזקים, ואל ארבעתם מצטרפים לארס בום ומאטי ברשאל שיכולים לתרום למאמץ הקבוצתי במישור אך נראה שמגיעים יותר בשביל לנסות לקטוף תהילה יומית, וסטאפ קלמנט, גרישה נימאן ודניס ואן ווינדאן. אם רבובנק היתה באמת חושבת שיש לה עם מי להלחם היא היתה אולי משנה את ההרכב ודואגת לתמיכה רצינית ונאמנה יותר לחסינק ומולמה, בייחוד בהרים, אבל קטע יומי ומקום אחד בעשיריה יספק את ההולנדים. אולי כדאי להתחיל לחשוב על פרוייקט השמנה לחסינק - נדמה לעיתים שהוא עלול לעלות לאויר אם משב הרוח יתגבר.
MOVISTAR - מפעיל סלולרי ספרדי (גדול).
מוביסטאר מביאה את קובו זוכה השנה שעברה כרוכב מוגן, ונראה שהיא בהחלט מאמינה בו, אך לקבוצה יש עוד אופציות.
על אף שוַלוֶרְדֶה הצהיר שהוא ירכב בשביל קובו, קשה לדעת אם התכניות הקבוצתיות לא ישתנו בהתאם להתרחשויות בימי הסלקציה הראשונים. הקבוצה בהחלט נראית מאוזנת - רוֹחַס יכול להאיץ כמו כל אחד אחר אבל הוא מספיק חזק גם בשביל לרכב קבוצתית, ניירו קווינטאנה הקולומביאני יעלה עם קובו להרים - במשקל 59 קילו ו- 1.67 סמ זה עדיין קשה אבל לפעמים קצת פחות (לא באמת), שימו עליו עין!, יונתן קָסְטרוֹבְיֶיחוֹ הוא כשרון עולה שיכול הכול, אימנול ארויטי, חאבי מוראנו ובוודאי בנאט אינטסוסטי הם דומסטיקאנים שיכולים לעשות כל מה שידרש אם קובו או ולורדה יהיו ממוקמים גבוה, ופאבלו לסטראס חזר.
קובו על הפודיום ולפחות קטע אחד לאחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה