יום שלישי, 21 באוגוסט 2012

וואלטה 2012, קטע 4, מה ראינו

אז מה ראינו:
ראינו שהתוצאה של הסלקציה של אתמול איפשרה כבר היום לרוכבים שלא במשחק הדירוג הכללי יותר לנצל את המצב ולברוח, ולא רק לברוח אלא להגיע עד הסוף ולנצח - סיימון קלארק האוסטרלי של אוריקה ניצח, כשהוא חולף על פני טוני מרטין לאחר דואט האצה של שניהם לקו הסיום. בשלב מסוים היתה לקבוצה שברחה יתרון של 13 דקות אך זה נגמר בהרבה פחות מזה.
ראינו ששוב היה חם, בחלקים אפילו ממש לוהט, והפעם היה ממש אפשר לראות את זה על הרוכבים. יש לזכור שלתנאי חום כאלה יש השפעה מצטברת על הרוכבים - זמן ההתאוששות של הגוף ארוך יותר במצבי קיצון חמים כאלה והדבר נתן אותותיו כנראה גם על הרצון/אי רצון של הדבוקה לרוץ אחרי הבורחים.
מה עוד? - ראינו את הדרכים הארוכות, הכה אופיניות לוואלטה, שבאופן מפתיע היום היו ירוקות בצידהן (גפנים?), הדרכים המתארכות במישור הלוהט, הדרכים שלעיתים נדמה שלא מובילות לשום מקום, חסרות כל תוחלת...
ושהיה נדמה שככה הכל הסתיים היום ולווארדה (ועוד כמה רוכבים) התרסקו. ואז הכל השתנה. היה נדמה שולווארדה דווקא מתאושש מהר ואף מקבל זוג אופניים חלופי במהירות, אך לרוע מזלו קרו מספר דברים.
מסיבות עלומות, שאולי קשורות בסגירת חשבונות בין קבוצתית שכזאת, ובהעדר דמות סמכותית מספיק בסקאי מחד, ובחוסר עניין להתערב מצד הקבוצות האחרות מאידך, סקאי פתחה מבערים, ומשכה את הדבוקה קדימה, כך שולווארדה מצא את עצמו נאבק בכל כוחותיו אך לא מצליח להתקדם. אבל היתה עוד סיבה שאלחנדרו לא הצליח לסגור לדבוקה, על אף הליווי של לפחות שלושה רוכבים של מוביסטאר שניסו למשוך אותו - פשוט הופיע רוח צד, וכשמופיעה רוח הצד, ואין מחסה, מופיעים האשלונים, וזה קרה מהר, והדבוקה החלה להתחלק לקבוצות שהתחלקו בינהן שוב, וקיבלנו את סקאי שמושכת בחזית, שאליה מצטרפות באופן חשוד BMC, ואחר-כך קטיושה, ובצד שני את ולווארדה שעומד במקום.
ולווארדה עוד עשה מאמץ עליון אחרון כשכולם התחילו לטפס את הטיפוס האחרון לפני שהרים דגל, אבל הוא היה כבר שחוק וצלוי. בחזית הצליחו מרטין וסיימון לברוח למי שנשאר מהבורחים, ואחריהם, בדבוקה, קונטאדור (איך לא) התקיף, נצמד לנברו שמשך אותו החוצה, ולקח איתו את פרום ואת רוש (הפתעה!), והיה נדמה שתהיה היום עוד סלקציה, אך הבמאי הספרדי הפסיק להעביר תמונות של פרום ואלברטו, ורק בסיום הצלחנו להבין שהחברה מאחור סגרו את הפער.
אני עדיין חושב שאלברטו לא חד, ושהייתה היום לפרום הזדמנות לעשות משהו - אסור לו לתת לאלברטו כבוד!.
דירוג כללי:
1. פוריטו
2. פרום - 1 שניות
3. קונאדור - 5
4. מולאמה - 9
5.חסינק - 9
6. אוראן - 11
7. מוראנו - 14
8. רוש - 24
9. ולווארדה - 36
10. טאן דאם - 46
בעצם הכל פתוח - הפער בין הראשון לבין אנטון במקום ה-16 הוא 57 שניות.
זהו.
מחר נראה ששוב יום המאיץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה