יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

וואלטה 2012, קטע 6, מה ראינו

שיחה בספרדית, בלי שום הסברים

מה ראינו? - ראינו כמה דברים, ונתחיל מהסוף.
ראינו שפוריטו רודריגז בא מוכן, בדיוק כפי שהוא היה מוכן בהתחלת מאי בג'ירו האיטלקי. הוא, בדיוק כמו אז, מנצל עד תום את יתרונותיו, שהקפיצה לקו הסיום, אותה ההאצה למרחק קצר, ההאצה האלימה, הברוטאלית, שלה כיום אין מתחרים בדבוקה המקצוענית, ובוודאי כשהיא באה בסופו של קטע יומי כשלאף אחד לא נשארו רגליים. בנוסף, פוריטו מנצל את העובדה שבוואלטה כמו בג'ירו מוענקות נקודות בונוס על הקו, וזה מאפשר לו לבנות לעצמו יתרון, אט אט, אבל הוא יצטרך כל שניית יתרון שהוא יכול להשיג כעת אם באמת יש לו כוונות רציניות להתייצב על המדרגה האמצעית במדריד בתשיעי לספטמבר.
אחריו סיים פרומי, שהיה היוזם של ההתקפה שאליה הצטרף פוריטו כ- 500 מ לסיום, כשהוא מודה ומנתק עצמו משני עוזרי ההרים שלו - אוראן והנאו - פותח מבערים, לוקח איתו את פוריטו כאמור ונעלם לקונטאדור וואלורדה. קבוצת סקאי לקחה את ההובלה עם הכניסה לטיפוס האחרון והביאה את פרומי לחלק האחרון כשהיא מפוררת את אלו שנשארו שם עדיין, אך ההתפוררות התרחשה ממש לקראת הסיום וכך לא נוצרו פערים גדולים בסוף. פרום אמנם לא עמד במתקפת הנגד של פוריטו עליו, אך הקצב שלו הספיק בכדי להנחית נוק אאוט (זמני כמובן) לשני הספרדים האחרים קונטאדור וולווארדה.
כפי שכתבתי כאן נראה שקונטאדור לא מספיק חד, הוא מזכיר יותר את הפעם האחרונה שראינו אותו 'בטיול ארצות' - בטור הצרפתי 2011 - ולא את ההופעה שקדמה לה בג'ירו של אותה שנה. מעניין אם הסיבה היא חוסר קילומטראג' תחרותי ברגליים או משהו אחר, בכל מקרה - אם אין לו מספיק כח אז אין מה לעשות, אך אם יש לו, אפילו עוד קצת, אסור לו לתת לסקאי להכתיב את העליות האלו, זה מאפשר לפרומי לצבור בטחון, וזה משמעותי בשביל האנגלי בסיטואציה הנוכחית. המרוץ עדיין ארוך, ובוודאי שלא הוכרע היום, וקונטאדור מנוסה מספיק בכדי לדעת איך חוזרים (בסך הכל הוא מרוחק 36 שניות מהמקום הראשון).
ולווארדה נראה טוב, ואין בכך שהוא לא הצליח לקפוץ היום עם פרומי ופוריטו לומר הרבה - אנחנו עוד נראה אותו הרבה בחזית.
לאחר ~ 10 קמ מהתחלת הקטע היום, ברחו קדימה די גאנט (לצערם הרב של יתר הבורחים), וייינינג, ואנדוואלה, מאסקאנט וואן לייאן. המצאותו של די גאנט בקבוצה לא איפשרה לה לפתוח יותר מ- 4 דק, כשאת רוב העבודה בחזית הדבוקה עושה קטיושה, שומרת כל הזמן על מרחק בטוח בכדי שלא לאבד את החולצה האדומה של פוריטו. די גאנט, שהיה אחרון הבורחים נתפס בתחילת הטיפוס האחרון.

הדירוג הכללי:
  1. פוריטו - 22.04.32
  2. פרום - 10
  3. קונטאדור -  36
  4. אוראן - 42
  5. חסינק - 54
  6. ולווארדה - 54
  7. רוש - 1.04
  8. מולמה - 1.12
  9. מורנו - 1.17
  10. קובו  - 1.34
זהו.
.מחר הדבוקה תנסה כנראה לנוח שוב ותאפשר תהילה יומית לבורחים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה