יום שני, 6 באוגוסט 2012

Eneco Tour - קדימון



עונת מירוצי האופניים מחולקת למספר חלקים עיקריים כשבינהם תקופות מעבר. אם תחילת העונה מחוץ ליבשת הישנה מובילה לקלאסיים הבלגים והאיטלקיים (אם להחשיב כבר את הסטראדה ביאנקה כקלאסי), הרי הטורים הקצרים שמבצבצים לקראת סיומם ולאחריהם מובילים לטיול באיטליה. לאחר הטיול האיטלקי מופיעה שוב תקופת מעבר עם הקריטריום של דופינה והטור השוויצרי, שניהם כהכנה לטיול בצרפת.
השנה היא מן שנה מעוברת והסדר השתבש עקב האולימפיאדה, אך לצורך הסבב עכשיו כבר הכל מאחורינו ואנחנו בתקופת המעבר שלפני הטיול בספרד, עם הטור של בורגוס שהסתיים אתמול (דניאל מורנו מקטיושה ניצח), והטור של אנקו שמתחיל היום (הטיול בספרד מתחיל ב-18.8).
האנקו הוא מירוץ בין שבעה קטעים, בדר"כ מישורי (ומשעמם) ברובו, שמנסה להמציא את עצמו מחדש השנה. במקום הפרולוג המסורתי מופיע קטע ראשון בין 204 קמ בהולנד - Waalwijk-Middelburg, כשמחר קטע קבוצתי נגד השעון (גם חידוש) בין 18.9 קמ (אנחנו עדיין בהולנד, ב- Sittard). המירוץ עובר לבלגיה לקטע הרביעי - Riemst - Genk, ומציג את הטיפוס ל-Cauberg בקילומטר ה- 77 בין היתר, אך בשלב קצת מוקדם מדי בכדי להיות פקטור, ועל אף שמופיעים עוד כמה טיפוסים בעלי ערכים די דומים הם נעלמים לקראת הסוף, כך שמיאוץ רב משתתפים בהחלט בא בחשבון.
קטעים חמש ושש הם קטעים מישוריים ועוברים בין בלגיה להולנד ובחזרה - 213 קמ ו- 185 קמ בהתאמה - צפוי מאוץ רב משתתפים. הקטע השביעי הוא נגד שעון של 17.4 קמ מישורי, כך שקרוב לוודאי בסופו כבר יהיו לנו רמזים לגבי זוכים אפשריים במירוץ, אך אי אפשר יהיה ממש להסיק מסקנות חד משמעיות מפני שהקטע האחרון הוא וופל מלא חמאה ונוטלה - קטע של 214 קמ שנראה כמו קטע שלקוח מהטור של פלנדריה, כששיאו הוא מעבר כפול ב'קיר', כן, אותו קיר אהוב ואימתני שנזרק מהרונד, ורק בסופו יתברר מי המנצח (כנראה).

מי מגיע ואל מי כדאי לשים לב.
קודם כול נברך בבירכת ברוך הבא את קונטאדור שחוזר אחרי השעיה של חצי שנה, אך המירוץ הוא מישורי מדי עבורו וישמש אותו כלא יותר מהכנה וכיוונים סופיים לטיול הספרדי - הוא בהחלט זקוק להטעין כמה שיותר קילומטרים ברגליים בתנאי מירוץ. הסאקסו טינקוף מגיעים עם קבוצה שיותר מתאימה לעבודה במישור ולא נראה שמלבד נוֹבל וטוסאטו נראה מישהו עם קונטאדור בספרד.
אומגה פארמה קוויק סטפ מגיעה עם הקבוצה הכי מתאימה למירוץ. בונן מכין את עצמו לאליפות העולם שהיא היעד הבא והאחרון שלו בכדי לסגור עונה נהדרת, כשאליו מצטרפת חלק מהארטילריה הקבועה והכבדה של הקבוצה למירוצים בבלגיה - שבאנאל, טרפסטרה, סטיגמאנס, דבנינס, ואנדנברג, קוויטקובסקי, והפחות מוכר קאירסבולק.
סקיי מביאה את קנֶס מהצוות של ברדלי בצרפת בשביל לתת עבודה אך גם את סאטון דאוסט ואפולוניו.
רבובאנק מביאה את לארס בום לימים הקשים ואת רנשאו ותאו בוס לימי המיאוץ.
ואקונסוליי מריצה להכנות אחרונות שלפני הוואלטה את תומאס די גאנט.
לוטו בליסול באה עם יורגאן רולנדס וחייל וננדט - אולי נראה ממנו משהו ביום האחרון על ה'קיר'.
בי,אמ,סי העירה את אלסנדרו באלאן משנת אחרה"צ ואיתו מגיעים טיילור פיני, שינסה לנצח בימי השעון, וואן אברמאט שהוא רוכב לכל עת ועניין.
רדיושאק המפוררת מביאה הרכב פרווה שמתוכו אולי טוני גאלופין ינסה לעשות משהו בספרינטים, לא הרבה יותר.
ארגוס שימאנו מביאה את קיטל ודגנקואלב לימי המיאוץ.
גארמין שארפ באה עם הרכב מעניין - דויד מילר לאחר ההצגה בטור יעזור לכלים הקלאסיים הכבדים יותר - האסלר וואנמארקה. נברדאוסקאס ינסה משהו נגד השעון.
לאמפרה מביאה את המאיצים הזקנים הונדו ופאטאקי אבל גם את אוליסי מאלורי ופייטרופולי.
אוריקה גריאדג' באה עם לאנגוולד הקלאסי ועם דורבריג' לנגד השעון.
מוביסטאר באה עם קסטרובחו לאחר ההצגה באולימפיאדה וגם עם רוחאס לספרינטים.
אצל פאנסה די ג'ו יש לשים לב לדמארה המאיץ.

הימור - סילביאן שאבאנל כל הדרך. אם יש לו רגליים אין סיבה שאומגה לא תעבוד בשבילו הפעם, והתוואי החדש די מתאים ליכולות שלו.

איפה אפשר לראות - אתר אחד מבין השניים (בשני אין כרגע מידע) שמספקים את כל ההקשרים גם לפני וגם אחרי:
http://www.cyclingfans.com כולל כמובן רשימה של אתרי  streaming

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה