יום שלישי, 21 באוגוסט 2012

תיק ארמסטרונג, עוד המשך

רודף אחרי ארמסטרונג, טרוויס טיגארט

עכשיו, לאחר שהשופט סם ספארקס פירסם אתמול את ההחלטה לדחות את תביעתו של ארמסטרונג שלא לאפשר ל-USAD (הרשות האמריקאית למלחמה בסמים בספורט) להמשיך את ההליך נגדו, כשטען שאף כי אולי יש בטענותיו של ארמסטרונג לבעיתיות בהליך שהסוכנות מנהלת, עדיין, לא בית המשפט המדינתי הוא הגוף הנכון בכדי להתערב בכך.
אז מה נותר לארמסטרונג לעשות?, אבל אולי קודם לכן כדאי שנשאל מה רוצה ארמסטרונג בכלל?.
ארמסטרונג בסך הכול רוצה שירדו לו כבר מהגב, כמו תמיד, שיעזבו אותו במנוחה ויתנו לו לשחק במשחקים של המבוגרים העשירים - טריאתלונים ו'אנשי ברזל', וגם להמשיך בפעולתו המבורכת כאיש ציבור. אז הוא שוב ניסה את מזלו דרך פניה למערכת המשפטית (כסף לממן עורכי דין ולהפעיל את המערכת יש לו כידוע), הליך שבו השתמש כל כך הרבה פעמים בעבר בכדי למנוע מרוחשי רעתו הרבים ל'בצע בו את זממם', אך נדמה שהתרופות המשפטיות קסמן הולך ופג אט אט.
לא נותרו לו לארמסרונג כפי שנראה כעת (חייבים להודות שכך היה נראה גם בעבר) הרבה אפשרויות בכדי למנוע או לעצור את הליך הבוררות שמציעה הסוכנות האמריקאית למלחמה בסמים בספורט, שלפי הצהרותיה ודעתה, אך מבלי לחשוף כמעט שום מידע ספציפי ביחס לחומר שבידה, סירוב שזכה לגינוי מפי השופט ספראקס, מחזיקה במספיק חומר מפליל כנגדו בכדי לפתוח בהליך. ובכל זאת, ארמסטרונג יכול לפנות יותר גבוה, לבית המשפט העליון האמריקאי, אך ספק אם יעשה כן, קרוב לוודאי שאחרי הפסק דין מאתמול הסיכויים להצלחה שם אינם גבוהים, אז מה עוד?.
ארמסטרונג חייב קודם להחליט ולענות עד ה-23 לחודש (כבר עוד יומיים) אם הוא מקבל את עונש ההרחקה (הרחקה לכל החיים) ושלילת תארי העבר שלו, או שהוא מתחיל בהליך הבוררות. אם הוא יחל בהליך הבוררות, הפגישה הבאה 'שלנו' עם 'תיק אמסטרונג' קופצת לנובמבר, אבל בהחלט יתכנו עוד ועוד דחיות...
למה בעצם ארמסטרונג כל-כך משתדל להימנע מההליך המוצע לו, הרי מדובר על הליך בוררות רציני ומקובל על פי השיטה האמריקאית (גם לדברי השופט ספראקס), ובכלל, הליך שבו ארמסטרונג ימנה בורר אחד, ה-USAD את השני, ושניהם יבחרו בשלישי - על פניו הליך שיכול בהחלט לברר באופן 'רציני' האם יש בחומר שבידי הסוכנות מספיק בכדי להרשיעו כמי שהשתמש בסמים משפרי ביצועים במהלך כל הקריירה שלו ויחויב לשאת בתוצאות - עונש כזה או אחר - או לזכותו, באם יחליט שלא. כפי שציין השופט עדיין תעמוד לו כל העת האפשרות לחזור לבית המשפט באם ידמה לו שיש פגמים בהליך, או לפנות ל-CAS בכדי שתחליט ביחס למגוון פרובלמות בהליך וגם בכדי שתשמש כערכאה עליונה לערעור. בכל מקרה, כל פניה שכזו כמובן תימנע קבלת החלטות, וקרוב לוודאי שזו תהיה הפרקטיקה של ארמסטרונג, משחק ארוך של נסיונות דחיה.
אז ממה הוא מפחד כל-כך - פשוט מאוד, הליך מסוג זה הוא הליך פומבי שבו יחשף החומר המצוי בידי הרשות (ומשיתחיל ההליך ילך ויצטבר עוד ועוד חומר), שרובו מבוסס על עדויות של האנשים שהיו קרובים לארמטרונג במהלך הקריירה, והחליטו יום אחד, מסיבות שונות, להפסיק לשתוק (או לבגוד בו מבחינתו). כפי הנראה (מידע מפורט יותר כאמור לא נחשף), יש לרשות מסה קריטית של עדים שמחזיקים בעדויות מספיק איכותיות, בכדי לזעזע את חומותיו הבצורות, אותן חומות שהוא השקיע כה רבות בהקמתן.
ועוד מילה - ואולי זה בסך הכול עוד פרק בחייו המרתקים של האיש הזה, אבל זה הרי לא פחות גם עוד פרק בחיינו שלנו, חיים שחלק מהם נקשרו בחייו שלו לפני שנים רבות.

ההחלטה מאתמול של השופט ספארקס
החלטת בית המשפט מאתמול
שני קישורים לשתי רשימות קודמות שלי בעניין ארמסטרונג:
תיק ארמטרונג
תיק ארמסטרונג המשך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה