יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

טיול בספרד 2012 - הקבוצות והספונסרים רשימה שניה




LOTTO-BELISOL - מפעל הפיס הבלגי, יצרן דלתות וחלונות בלגי
לפי דבריו של המנהל הספורטיבי והאיש החזק והדומינטי בקבוצה מרק סרג'אן, לוטו-בליסול מחפשים רק תהילה יומית בטיול בספרד, אבל גם - 'נראה איך ואן דאן ברוק מרגיש בשבוע השלישי ואז נחליט אם לשנות תכניות...'.
העניין הוא שואן דאן ברוק הכין את עצמו בשביל לטייל בצרפת בקיץ (והאמת גם נתן הצגה), אבל גם העובדה שללוטו אין הרבה יותר מזה רוכבים לדירוג כללי - 'שיסבול - לפחות מקבלים מסאג' אחרי כל קטע בטיולי הארצות האלו...'.
לוטו באה לחטוף תהילה יומית (מה שהצליח לה גם בג'ירו עם באק, וגם שלוש פעמים בטיול הצרפתי עם גרייפל), ובשביל זה היא מביאה בעצם שני קפטנים - את ואן דאן ברוק ואת ג'יאני מירסמאן. הם יקבלו תמיכה מאדם האנסן (טיול הארצות השלישי שלו העונה!!!), של ברט דה קְלֶרק, וינסאנט ריינס, פרדריק וויליאמס, אוליבר קייסאן, יאנס דבושאר ויוסט ואן לייאן, צירוף של ותיקים וצעירים רעבי תהילה וכסף.
ואן דאן ברוק בכל מצב על הפודיום+ תהילה יומית אחת לפחות.
OMEAG PHARMA-QUICK STEP - חברת תרופות בלגית, יצרן פרקט לימינאציה בלגי
שאיפותיה המרכזיות של הקבוצה הבלגית (וכל הכסף שנשפך) הן במירוצי היום הקלאסיים, במיוחד אלו שבמולדת, כך שהרבה להציע אין לה ('יש לה' את לייפהיימר, אבל הוא הרי תמיד היה 'גבולי', וחוץ מזה הוא רכב כבר בטיול הצרפתי).
אומגה מביאה את טוני מרטין בכדי לעזור בפמפלונה ביום שבת ב- TTT (ביחד עם ואן דה וולה האלוף הבלגי הטרי נגד השעון!), וגם כמובן לנסות ב- ITT, אבל כשהוא בכושר רכיבה הוא עזרה גדולה לכל סיטואציה, גם בהרים!.
מי עוד? - בשביל הדירוג הכללי יש לה את קאטאלדו, פוואֶלס ודה וירט, שלושתם יכולים ללכת לעשיריה הראשונה, אבל גם זורקת לראשונה לרתיחה את סטייבאר, שעליו היא עדיין בונה (אלוף העולם פעמיים ב- CYCLO CROSS). בשביל היומיות יש לה את סטיגמאנס וטרפסטרה הקלאסיים שיֶעזרו אם צריך בכל היתר, ואחרון אחרון חביב שמצטרף לטיול הוא ראבון הצ'כי.
לפחות רוכב אחד בעשיריה וגם אחד יומי.
ORICA-GREENEDGE- קונגלומראט שמייצר כימיקאלים וחמרי נפץ לתעשיית הכרייה
אוריקה באה כי היא חייבת, לא יותר (בכל מקרה הוואלטה מממנת - 'הכל כלול' - אז שיהיה), והיא מביאה ארבעה 'שזוהי להם הפעם הראשונה' בטיול ארצות - סיימון קלארק, מיטש דוקר, טראויס מאייר ודניאל טקליאמאנו - שמהם בהחלט  יהיה אפשר לקבל זמן טלוויזיה בקבוצות הבריחה - 'זה חשוב!!!'.
מי עוד? - בתפקיד זקן השבט (מאוד חשוב לשיחות המוטיביציה באוטובוס) מגיע ג'וליאן דין (בן 37), אולי כ-FAREWELL   לאוסטראלי הוותיק, אבל היתר הם רוכבים לגיטימיים (לא לדירוג כללי גבוה מדי) - קאמרון מאייר, פיטר ויינינג, סיימון קלארק ואלן דוויס.
לא יומית ולא כלום.
VACANSOLEIL-DCM - סוחר תיירות ארופאי גדול, ספק ציוד חקלאי בלגי.
ההולנדים באים עם תומאס די גאנט, והשאלה אם הוא התחיל להפנים (שהוא יכול) - אני בספק. אני בספק לא אם הוא יכול אלא אם הוא מבין את זה. הבעיה עם די גאנט שהוא מתחמם לאט (בדרך כלל הוא לא מוכן לפעולה לפני השבוע השלישי), ובניגוד לטיול באיטליה ובצרפת (בוודאי השנה), בספרד יופיעו ההרים מוקדם (כבר בקטע השלישי), והוא עלול להיזרק החוצה ורחוק מדי. הבעיה הנוספת שלו היא שאם עד הג'ירו אף אחד לא הפנים (שהמנוע שלו מתחמם לאט, ושאז הוא עלול להיות מאוד מסוכן), הרי עכשיו כולם יודעים ופשוט לא ייתנו לו מרחבי פעולה. מה שנשאר לדי גאנט זה להחליט אם הוא רוצה להיות כוכב או לא - אנדרדוג הוא כבר לא יוכל להיות.
הבלגים מביאים קבוצה שלמעט ספרדי אחד, ראפה רוֹלס, פולני, תומאס מרצ'ינסקי, וקזאחי, סרגיי לגוטין, כל היתר הם מה'סביבה', מהולנד - מרטין קייזר, ברט יאן לינדן, וּוטר מול, רוב רויי ופים ליטארט. אין ספק שכולם ינסו לעזור לדי גאנט להשתכנע שהוא יכול.
לא מאמין שדי גאנט ישתכנע אבל זה יספיק לעשיריה הראשונה.
SAXO BANK- TINKOFF BANK - בנק רוסי (מה שזה לא אומר), בנק השקעות אינטרנטי דני.
אין הרבה מה להגיד - כולם באים לעבוד בשביל אלברטו, וזהו.
מי בפועלים הפעם? - ברונו פיאס ופאוליניו הפורטוגלים, ניקי סוראנסן הדני (שלושתם אנשי פתיון נהדרים לבריחות), הפועלים האישיים של אלברטו להרים - נאבארו, הרננדס ונובַל, ראפה מייקה הפולני (ריס בונה עליו לעתיד והוא יהיה ממושמע), וטוסאטו - אם יהיה ממוקם טוב באחד המיאוצים יכול בהחלט להביא תהילה יומית.
האם אלברטו יכול לנצח? - כן.
האם אלברטו ינצח? - לא.
LIQUIGAS-CANNONDALE - ספק גז איטלקי, חברת אופניים אמריקאית.
להלן רשימת הרוכבים של הקבוצה האיטלקית לוואלטה (כולל המידות):
ארוס קאפקי, איטליה - 184/65 (עובר בסוף השנה למוביסטאר)
חוסה סרמיינטו, קולומביה - 1.68/56
מאורו דה דלטו, איטליה - 1.83/70
טיסיאנו דל'אנטוניה, איטליה - 1.85/70
אלאן מאראנגוני, איטליה - 1.85/74
פטרסקי MACIEJ, פולניה - 1.87/70
דניאלה ראטו, איטליה - 1.80/68
כריטיאנו סלארנו, איטליה - 1.81/63
אליה ויויאני, איטליה - 1.78/67
'תאמר לי מידות, אגיד לך כוונות' - אז מה הכוונות? - נו, מקווים לטוב.
ארוס קאפקי על גבול העשיריה, ויויאני לפחות במיאוץ אחד.
RADIO SHACK-NISSAN - קימאונאי אלקטרוניקה אמריקאי, חברת רכב יפנית.
הרדיושאק באים עם שלושה קפטנים: מקסים מונפורט רוכב טיולי הארצות הבלגי, לינוס גֶדמאן הגרמני, והמטפס טיאגו מצ'אדו הפורטוגלי, והם יחכו קצת בכדי להחליט על מי הם יהמרו כשיופיעו ההרים הנוראים, אם בכלל....
את השלושה ילוו בטיול המאיץ דניאלֵה באנטי (עם חמישה נצחונות בוואלטה בעבר), הבלגי יאן בקלאנטס, לורו דידיה הצרפתי, מרקאל איריצאר הבאסקי, גרגורי ראסט השוויצרי, והיידן רולסטון הניו-זילנדי - שיקבלו אישר שחרור מהקבלות קבוצתיות לפי התור בשביל תהילה יומית.
הכותב לא מכחיש שהוא אוהב את מונפורט, ומאחל לו מעל דפי הפוסט הזה איחולים רבים - עלה והצלח מקסים.
מונפורט בעשיריה ובאנטי לפחות בקטע אחד.
LAMPRE-ISD - יצרן גליונות פלדה מעובדים איטלקי, יצרן פלדה אוקראיני.
העיקר שהנסיך מגיע!. הקבוצה האיטלקית מביאה איתה את הנסיך האיטלקי קטן המימדים וצבוע השיער (בלונד) דמיינו קונגו - היתר פחות מעניין. כי כולם יודעים שאולי הוא כבר לא הרוכב האימתני מפעם אבל הוא עדיין מטפס נהדר ויורד הרים וירטואוזי, והוא תמיד ייתן הופעה.
ילוו אותו אנאקונה גומז הקולומבאני, קוסטוק דנייז האוקראיני, קבאצ'וק אלכסנדר האוקריאיני, ניימק הפולני והאיטלקים דויד צ'ימוליי, מארקו מרזאנו, פוסוני מוריס וויג'אנו דויד- כולם רוכבים מצויינים ו'זניחים'.
אולי עשיריה לבלונדי, חוץ מזה כלום.
SKY - רשת שידורי לווין.
טוב, השאלה היא כמובן מי ילווה את פרומי בנסיון החדירה שלו לספרי היסטוריה.
סקיי מביאה ארטילריית הרים כבדה (שתהיה ממושמעת לפחות כפי שהוא היה בעצמו בטיול בצרפת)  בדמותם של שלושה מטפסי הרים, הקולומביאנים אוראן ריגוברטו וסרגי הֶנאוֹ, והאוסטרלי ריצ'י פורט, כך שהוא כנראה לא ישאר שם לבד עם כל 'הזרים'. בכדי להעבירו מהר להר מביאה סקיי כלים כבדים לא פחות, את חואן אנטוניו פלטשה, איאן סטאנארד, דויד פייט וחביאר זנדיאו, כשבתפקיד קבנדיש ירכב בן סוויפט.
אמנם ההרכב קצת רך ביחס לקבוצה שרכבה בטיול בצרפת אך בוא לדעת הכותב הרבה יותר מעניין ותוסס - כייפי.
פרום מנצח. לפחות שלושה נצחונות נוספים לקבוצה.

PRO CONTINENTAL- WILD-CARD
כאמור הוזמנו ארבע קבוצות 'פרו-קונטיננטליות' - שתיים ספרדיות, כפי המתחייב מכך שמטיילים בספרד, צרפתיה, כפי המתחייב מכך ש-ASO מחזיקה ב-50% בעלות על הוואלטה (קופידיס מוזמנת לוואלטה על בסיס כמעט קבוע בשנים האחרונות) , וארגוס שימאנו ההולנדית משיקולים פוליטיים של תן וקח כלכלי מן הסתם.
הפוסט לא ימנה את כל הרוכבים של ארבעת הקבוצות, אך ייציין בכל זאת כמה מהם:
קופידיס מביאה שוב, לאחר הפציעה בטיול בצרפת, את דויד מונקוטיֶה, 'המטפס הרך', זוכה החולצה המנוקדת בוואלטה ארבע פעמים רצוף, מעניין לראות באיזה כושר הוא בא - רוכב נפלא.
ארגוס שימאנו מביאים את דגנקולב, שהוא מן סוג של מאיץ - מאיץ++.
קאחה רוראל מביאה את דויד דה לה פואנטאס, המטפס הספרדי הנהדר שלא קיבל הצעה טובה יותר כאשר התפרקה קבוצת ג'אוקס בשנה שעברה.

זהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה