יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

וואלטה 2012, קטע 9, מה ראינו

Philippe Gilbert (BMC) wins stage 9 of the 2012 Vuelta a Espana
פיל, התגעגענו

ראינו שוב את פוריטו, והוא המשיך גם היום להכין את חליפת המגן ליום רביעי, לנגד השעון, בינתיים יש לו 53 שניות על פרומי, דקה מקונטאדור, ו-1.07 מולווארדה שהוא איום פחות רציני ביום רביעי.
פוריטו איש קטלוניה התקיף בדיוק בנקודה הנכונה והמתאימה לו - בטיפוס האחרון, קצת אחרי ההתחלה. פיליפ ז'ילברט (סוף כל סוף) הצטרף אליו לא הרבה אחרי כן, והם ריקדו שניהם לאורך כל ה- 1.1 קמ, ועברו את הפסגה ביחד, ואז החלו לרדת לכיוון הסיום, כשרק ניקו רוש מנסה להדביקם.
כל האחרים היו מספיק מרוחקים בכדי שהשניים לא יצטרכו להתענות מדי, והם שייטו לכיוון קן הסיום, כשהיה ברור שאת פוריטו לא מעניין הנצחון אלא רק הזמן מהאחרים, ופיליפ ז'ילברט ניצח פעם ראשונה העונה.
עוד לפני כן ראינו שוב את קונטאדור להוט מדי, ולא בפעם הראשונה (למעשה רק אתמול ראינו אותו רוכב מספיק מחושב), והוא התקיף כשנשארו 5.3 קמ לסיום, בראמפה שהקדימה את הטיפוס האחרון, אך עם ההתאזנות הטופוגראפית הוא נתפס. כשחזית הדבוקה חצתה את שער ה-4 קמ ונכנסה לטיפוס להר היהודים, אלסנדרו בלאן מבי,אם,סי התקיף באלימות (מה שהיה צעד מתוכנן של הקבוצה כפי ששמענו לאחר הסיום מג'ילברט). באלאן לא הצליח לייצר מרווח ואז, 3.8 לסיום, פוריטו הגיע מאחור ועבר את באלאן ביעף, כשניקו רוש לא רחוק מאחוריו, ומאחור, מהצד הנגדי, מגיח פיליפ ג'ילברט והם רקדו במעלה ההר.
עוד קודם לכן, כמעט על ההתחלה, ברחו בופאז מקופידיס, לינדמאן מוקונסוליי, חקון מאנדלוסיה ומאסאקנט מגארמין, והורשו לפתוח פער שהגיע עד 5 דק, אך היה ברור שהם לא יורשו לרכב מלפנים עד הסוף.הם נאספו בחזרה ב-25 קמ האחרונים, כשבעבודות הצמצום משתפות פעולה רבובנק, ארגוס בי,אם,סי וקטיושה - כל הקבוצות שלהן היו כוונות נצחון כמובן היום.

סיכום:
הטבלה בסוף היום בלי שינויים דרמטיים, אך איך שלא נביט בה פוריטו נראה טוב, וכפי שנכתב פה כבר, הוא בא לעבודה יום יום ואוגר לו זמן. פוריטו מתקשה בטיפוסים ארוכים מאוד, לאו דווקא שהאחוזים גבוהים אך הוכיח בג'ירו שהוא יכול גם אחרת.
הקבוצות עוברות עוד הלילה לצפון מערב ספרד שם הם יבלו מחר את יום המנוחה הראשון.
אם משהו במקרה בסביבה אפשר לסור הערב ולראות, בין מסאג' למסאג', את קבוצת פראנסז די ז'ו בלובי של מלון - NUEVO ASTUR שנמצא ברחוב GONDAR DE ABAIXO מספר 38 בעיר SANXENXO שעל חוף האוקיינוס האטלנטי. 

מנוחה נעימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה