יום שבת, 25 באוגוסט 2012

וואלטה 2012, קטע 8, מה ראינו



נקדים ונזהיר שהדיווח קצת מפורט מהרגיל, ומומלץ לאלו עם נטיה ל'מסקנות בלי בלבול מוח' לקפוץ כבר עכשיו לסיכומים, שמופיעים בסוף.
עוד לפני שראינו, שמענו (קראנו בדיווחים החיים כמובן), שבשעה הראשונה הדבוקה עוברת 52.6 קמ ונלחמת על חייה, אבל משום איזה טעם קשה היה לדעת. רק לאחר 75 קמ הצליחה להתגבש קבוצת בורחים שבה רכבו מאייר מאוריקה, רמירז מאנדלוסיה, מוינארד מבי.אם.סי,, בופאז מקופידיס, ארמאנדיה מקחה רוראל וקייזר מוקונסולאי. הפער צמח במהירות: 3.42 בקמ ה- 85, בקמ ה- 87 הפער היה כבר 5.07, מה שאמר שהדבוקה עברה לקצב איטי ומלקקת את פצעיי השעה הראשונה (ואולי כמונו מנסה להבין מה קרה שם בכלל). וזה לא נגמר: בקמ ה- 90 הפער הוא 7.14,  בקמ ה- 94 היו כבר 8.02 דק, וב- 97 - 8.25 (ממש לאחר תחנת האכלה), ואז הקטיושה עברו לחזית והחלו למַשטר את הקצב. הדבוקה עברה בשעה השניה למרוץ 49 קמ, והדרך החלה לטפס.
בקמ ה- 111 המרווח הוא 9.25, ובקמ ה- 116 - 9.26, ונדמה שבריחתה קבוצת הבריחה הגיע לקיצה והמגמה תשתנה.
ובאמת  בקמ ה- 131 הפער ירד ל- 8.12, כשסקאיי עובדת בחזית במשותף עם הרוסים של קטיושה, ב קמ ה-135 הפער הוא רק 7.28.
בשעה השלישית קצב ההתקדמות במרחב היה 46.3 קמש.
בקמ ה- 143 המרווח לדבוקה ירד ל- 5.35 דק, וקיבלנו את התמונות הראשונות מספרד על המרקע.
סקאיי עבדו בחזית, כל הקבוצה, מטפסים במהירות לכיוון הטיפוס לקאמלה, כשהרוסים מסודרים אחריהם - פעולת הריכוך המפורסמת - הפער של הבורחים מהדבוקה נפל ל- 3.56 לאחר 150 קמ, 4 קמ לפני התחלת הטיפוס.
ואז הבורחים החלו לטפס ומיד נשארו רק ארבעה - בופאז, מאייר, מויינארד וראמירז - 18.6 קמ לסיום נשאר לבורחים 3.02.
ראינו שאיכות הכבישים מצויינת (שלא כמו אתמול אנדורה היא מקום עם הרבה כסף).
בקמ ה- 163 מויינארד עזב את יתר חבריו לקבוצת הבריחה, רכב לבד קדימה אך נתפס, והפער ירד בתחילת הטיפוס האחרון ל-2.19 דק  6.4 קמ לסיום.
הדבוקה החלה לטפס כשסקאיי מכתיבים קצב מטורף בחזית, והדבוקה התפוררה לה, וקיבלנו טור ארוך של רוכבים כּשְ'בְּמה שנשאר מהדבוקה' נשארו בשלב זה ~ 40 רוכבים.
מויינארד החל להתעייף ושלושת הנותרים עזבו אותו לסבול לבד.
4.1 קמ לסיום 52 שניות לבורחים.
בופאז ורמירז התעייפו וקאמרון מאייר קפץ קדימה לבד.
3 קמ לסיום ונשארו 5-6 רוכבים בחזית הדבוקה, כשולווארדה קפץ קדימה על קאדנס נמוך, דוחף בכח, אך הרוכבים הקדמיים תפסו אותו לאחר כמה מאות מטרים. נשארנו עם חמישה. פרומי קפץ קדימה עם קונטאדור צמוד אליו, והם נשארו שניהם לבד נצמדים למאייר. ואז התחיל המשחק בין שניהם שאיפשר לפוריטו וולאוורדה ואפילו דניאל מוראנו שהגיח מאחור לחזור.
פוריטו קפץ קדימה וקונטאדור אחריו, אך פרום נצמד מאחור וגם ולווארדה.
פרום האיץ אך לא הרשים את האחרים, ואז קונטאדור עזב אותם לסבול ונעלם.
והוא המשיך והאיץ כשהשלושה נשארו צמודים אחד לשני, ואז פוריטו וולווארדה קפצו אחריו, ממש לפני הסוף וולווארדה עובר ראשון את הקו, פוריטו שני ואלברטו שלישי. פרום איבד עליהם 15 שניות, ונראה שהוא סוחב סבל גדול במאה מטרים האחרונים.

מה ראינו,סיכומים:

ראינו עד כמה מרוץ אופניים יכול להיות אירוע דרמטי, ולא בפעם הראשונה השנה. 
כן, כמובן, על השפה צריך לשמור, וקבוצת הבריחה קצת נתאחרה לה הפעם, אך לפי השמועה והמספרים רק לאחר מאבק איתנים שלקח 70 קמ ושעה וחצי, עם חמישה רוכבים (את השמות אפשר למצוא בנ"ל).
הקצב הוגבר עד מאוד רק כאשר המרוץ נתקל בהר, והתגבר עוד ועוד ככל שהעמיק ועלה בו עוד ועוד.
לקראת הסוף, כמו שדברים אמורים להיות, נשארו המועמדים הבכירים - פרומי, קונטאדור, פוריטו רודריגז וולווארדה, שנלחמו עד חורמה (ממש עד קו הסיום).

  • קונטאדור. לשמחת אוהבי הג'אנר (של המרוצים) קונטאדור הראה שיפור מסוים, והצליח סוף כל סוף לחבוט בפרומי ולהכניסו לאיזור האדום - איזור המזומנים - אך בעיני הכותב הדבר המשמעותי הוא שהוא הצליח היום להעביר את אלמנט ההרתעה בחזרה לרגליו, לאחר שהיה נדמה שהוא הולך ונשמט והוא הולך ומפתח פוביה לאנגלי (והאמת שגם אנחנו). עדיין, אין לו את ההמשך המתבקש לאחר הניתוק מהיריבים, והשעטה לקו עוד נדרשת שיפור, אך לאחר היום הוא יכול להרגיש הרבה יותר אופטימי ביחס לבאות.
  • פוריטו רודריגז מוביל במרוץ ואף הגדיל את הפער מהדולקים אחריו (הדולקים הקרובים), ורק פסע היה בינו לבין קטיפת השלל כולו היום.
  • ולווארדה מנצח היום לאחר רכיבה טאקטית ושימוש בבעיטה הידועה שלו בסיום - נראה אותו עוד הרבה, הוא נראה מצויין.
  • פרומי כשל בסיום ובאם זה סימן לבאות ניווכח בקרוב. פרומי צריך להתנהג כמו פרומי, רק שלא בטוח שהוא יודע איך פרומי צריך להתנהג כשהוא הרוכב המוגן של קבוצתו - האם לרכב הגנתי או להתקיף, לא בטוח שלהתקיף בכל מצב משרת את מטרתו העליונה (תואר מספרד).
  • יש לשים לב לעוד כמה דברים: רבובנק מיוצגים על ידי שלושה רוכבים בעשיריה הראשונה - חסינק, מולמה וטאן דם.
  • איגור אנטון אמנם כבר מרוחק עד בלי שוב מהפודיום אך שומר על מקומו בעשיריה.
  • לרודריגז כפי שנראה יש פועל שיהיה לשירותו לתוך המסע - דניאל מורנו נראה מצויין ומדורג שישי 1.48 ממנו.
  • ואחרון - שימו לב לניקו רוש - הוא שביעי. ריס עשה דיל מצויין.

  1. רודריגז
  2. פרומי - 33
  3. קונטאדור - 40 
  4. אלחנדרו - 50 
  5. חסינק - 1.41
  6. מוראנו - 1.48
  7. רוש - 2.14
  8. אנטון - 2.47
  9. טאן דם - 2.58
  10. מולמה - 3.07
זהו.
מחר נוסעים לברצלונה, איזה כייף.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה