יום שישי, 3 באוגוסט 2012

המזל הטוב והמזל הרע - פוסט בהמשכים



בימים האחרונים 'התבשרנו' שקונטאדור אלברטו חוזר וישתתף בוואלטה הקרובה (18.8-9.9), עובדה שבעצם הייתה ידועה כבר די ממזמן לכולם אך חיפשה את אישורה הרשמי. 'סאקסו טינקוף' פירסמה אתמול את רשימות מאגר הרוכבים (13) שממנו יבחרו השמונה שילוו את האיש מפינטו ב'טיול בספרד'. לשון ההודעה אמרה משהו כמו - "קונטאדור יוביל את קבוצת 'סאקסו טינקוף' בוואלטה", וזה לא צריך להפתיע אף אחד אבל בהחלט ישים קץ לחלומותיהם של כמה וכמה רוכבים, וכך לעיתים, מזלו הטוב של האחד הוא מזלו הרע של האחר, ובמי דברים אמורים?.
ונתחיל בבעלי המזל הטוב. בראש בעלי המזל עומד (זקוף וגבוה, ומאוד רזה) ברדלי וויגנס הלונדוני, המנצח ב'טיול הצרפתי' (ומשלשום גם בעל המדליה האולימפית המוזהבת מהמירוץ נגד השעון), איש נחמד ואינטילגנטי שאפילו הצליח להתחבב על הצרפתים בחודש הקודם, במיוחד על ידי השימוש הסביר שהוא עשה בשפתם, כשהוא מצליח לבלוע כמעט לחלוטין את המבטא האנגלוסקסי שכה בלתי אהוב עליהם, (וגם נותן שתי הצגות נגד השעון). אז למה 'המזל הטוב של ברדלי וויגנס'? - פשוט, כי קונטאדור לא בא. קונטאדור - 'אל פיסטולרו' - הוא רוכב הטורים הגדול של זמננו, אחד הגדולים בכל הזמנים, ושולט במירוצים מרובי הקטעים שנים רבות, אך בניגוד לרוכבים הגדולים האחרים (רובם), מחזיק בכמה מיומנויות, שכל אחת מהן בנפרד הייתה מספיקה לכל רוכב אחר בכדי להיות רוכב גדול, והן כוללות בן השאר את מיומנות הטיפוס (הוא המטפס הטוב בעולם), את מיומנות הרכיבה נגד השעון (אין לא במה להתבייש מול אף אחד מהבכירים בעולם), את המיומנות לרדת מההר (מהר) בכל תנאי מזג האוויר, את יכולתו לשלוט בקצב של מירוץ קטעים, עם או בלי קבוצה חזקה שמלווה אותו, ואת חוזקו המנטלי העצום ופקחותו - Savvy Alberto. כך שהסיכוי של וויגנס, על אף ריבוי הקטעים נגד השעון בטיול הצרפתי, היה נמוך אם קונטאדור היה שם. כן, יש הרבה (בייחוד אנגלים) שמאמינים בכל ליבם שהאנגלי היה מצליח בכושרו הנוכחי לקחת כמה דקות טובות בשלושת הקטעים מול השעון וזה היה מספיק לו הפעם, אך זה לא יותר מ'אפקט שיכחה מג'ורי' ביחס ליכולותיו של הספרדי שמאפשר להם לחיות בשלום עם האמת ביחס להבדלים בין שני הרוכבים. קונטאדור היה מאלץ את Sky לעבור ל-Plane B (אם הייתה להם כזאת), מפני שוויגנס לא היה מצליח בשום אופן לעמוד בלחצים מהסוג שקונטאדור יכול להפעיל בהרים הגבוהים, והוא היה מפעיל אותם, כמו שהוא תמיד עושה - קונטאדור הוא רוכב התקפי - ווויגנס היה מוצא את עצמו נכנס לאיזור האדום פעם אחר פעם, מה שהיה גורם לו לחשוב שוב על סדר המירוצים השנתי שלו, או סדר העדיפויות של הקבוצה, או של האומה האנגלית, כי עם כל הכבוד שאני רוכש לבעל הפאות הוא לא מטפס הרים - וויגנס הוא מומחה רכיבה נגד השעון שלמד איך לרכב מהר במעלה ההר. וכך אנו מגיעים לפרומי.
אם היתה ל-Sky  תכנית B לטיול הצרפתי היא ללא ספק נבנתה סביב הנסיון שנרכש באותו יום גורלי בוואלטה בשנה שעברה, כאשר את תפקיד הספרדי התורן, זה שמאלץ 'מועמדים מתיימרים' להיכנס בשערי איזור הדימדומים האדום והאפל ממלא  ג'יי ג'יי קובו הקנטברי. עד אז הכול הלך לפי התכנון והיה נדמה שווגינס הצליח ללמוד איך מטפסים בהרים הגבוהים, אותם איזורים שבהם הלחץ הברומטרי וריכוז החמצן פוחת, אבל באותו קטע, הקטע ה -15, בטיפוס לאנגלירוּ, כאשר הם הגיעו לראמפות של ה-25% וויגנס אולץ להיישיר מבט פנימה, לחפש אנרגיה במיכל הרזרווי, אבל הוא לא מצא שם כלום, המיכל היה ריק. מה שהוא כן מצא כשהוא סיים את הקטע היה עגום מבחינתו, מפני שמשמעות הפיגור שהוא רכש הייתה שהוא מחוץ למאבק על הנצחון, ומה שקבוצת Sky למדה באותו יום הוא שוויגנס בהחלט השתפר, אך בתנאֵי קיצון, ביום נתון, הוא עלול לאבד מגע ולשפוך ת'מייסב, ושכדאי להם להיות מוכנים עם עוד אופציות. ומה שהם גילו עוד, להפתעתם ושימחתם, שיש להם מתחת ליד יהלום נדיר נוסף, והם אפילו לא שמו לב. וכאן התחיל מזלו הטוב של פרומי להאיר לו פנים, אך הסתבר שבמקרה שלו (כמו של כולנו...), המזל הרע נותן לטוב פייט והם מנהלים מן יחסים דיאלקטים ומתקיימים זה לצד זה בעירבוביה. פרומי הגיע לוואלטה ב'כושר חייו', לאחר שלמזלו הטוב נטש אותו אותו נגיף מקולל שמצץ את כוחותיו, ואז אף למזלו הטוב וויגנס שפך ת'מייסב והוא שוחרר מהרצועה, זאת שקושרת עוזר לַכוכב שלו, אך למזלו הרע זה כבר היה מאוחר. פרומי סיים במקום השני - 13 שניות אחרי קובו (היו לו שם בטיפוס לאנגלירו יותר מ-13 שניות להרוויח אם רק וויגנס היה מתרסק בזמן), שזה המרחק, במקרה הזה, בין זכרון של יודעי ח"ן לבין מה שתזכור ההיסטוריה. למזלו הטוב הוא הוחתם על חוזה ארוך טווח ומרובה זוזים מיד בסיומה של הוואלטה, מה שאיפשר לו להיכנס לרשימה הנבחרת של קבוצת Sky, זו שמטופלת על ידי טובי אנשי המקצוע - מממנים, מנהלים, אנשי מחקר, אנשי פיתוח, רופאים, מעסים ועוד ועוד. ואולי בשלב זה פרומי אף בנה לו חלום, שבו הוא יהיה הרוכב המוגן של הקבוצה ב'סיבוב הגדול' - 'הסיבוב בצרפת' - ונכון, אלו היו עוד הימים המוקדמים, הימים שקדמו לפרסום המסלול של 'הטיול בצרפת', כי אז צץ לו המזל הרע, עת התברר שב- 3511 הקילומטרים של הטיול 'שורבבו' גם  101.4 קמ של 'נגד שעון', ועוד בתוואי מישורי, מה שאמר ש-Sky תהייה חייבת לשקול בכובד של ראש, לשקול טוב טוב אסטרטגיות. למזלו הטוב אין לו לפרומי במה להתבייש (נגד שעון), אך למזלו הרע (בוודאי אם התוואי מישורי) יש לו קצת (אם זה מול וויגנס). אך אם נאמר אל נכון היו פה בעסק עוד מזלות, וגורל, ואף טיפ טיפה של פוליטיקה. 'פרומי הרי מקרוב קרוב בא, ווויגנס נמצא פה תמיד (יותר מדויק ממזמן), ופרומי לא ממש ממש משלנו (בריטי), ונולד כה רחוק (קניה), ויש פה ספק אם יצליח למכור כל כך טוב ת'סחורה (של הפירמות - סחורת הדימוי) כמו וויגנס, ווויגנס עוד יכול להשתפר, וללמוד עוד ועוד (איך לטפס), ויש לו הרי, ויותר מכולם, את תכונת הלימוד, ואף נשאר לכך זמן - כל החורף, ונשאלת בכלל שאלה אם וויגנס יסכים, או יגמור ת'סיפור בכך שיגיד - 'אם פרומי רוצה, שיגמור קודם את האוכל בצלחת שלי לפני שהוא מתחיל לאכול את שלו - נראה מי יותר טוב'.
ובכדי שלא להכביד עד בלי די במילים, לסיכום:
למזלו הטוב של פרומי הוא הצליח להוכיח לכולם (אז בוואלטה) שהוא בין הטובים ביותר, אך למזלו הרע הוא היה קשור ברצועה (חוזה), כך שכל מה שהורשה בו היה המקום השני. למזלו הרע לוויגנס היו את ימיו היפים ביותר בצרפת (וגם כמה ימים אחרי), וכפועל יוצא אין שום ביטחון שיאפשרו לפרומי עתה איזשהו חופש בחירה. למזלו הרע (הנוסף) של כריסטופר פרום אלברטו חוזר, כך שבכדי לזכות מעתה במקום בהיסטוריה הוא יצטרך או לבחור מירוציו בקפידה (לוודות שקונטאדור לא מגיע), או לזרוק את המזלות כולם לכל עזאזל - גם את הרע וגם את הטוב - לשלוח יד ולקחת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה