יום שישי, 31 באוגוסט 2012

יש תרופה לְדיכאון

אמנם זה עדיין די טרי, ומפאת הזמן הקצר עוד אין ממצאים מדעיים 'אובייקטיבים' (שבלעדיהם כידוע אי אפשר לבסס שום דבר), אך כפי הנראה נמצאה תרופה יעילה כנגד דיכאון (המג'ורי המינורי המשולב והמוגבה). התרופה הוכחה כבר כיעילה במקרה אחד (להלן), ויצרני המזומנים הגדולים, חברות התרופות, כבר הביעו כוונה לשתף פעולה במחקר, באופן חד פעמי,  שבתקווה יניב מוצר מדף חף מרשם.
המקרה, שדווח עליו לראשונה בבלוג זה לפני מספר חדשים (שישה חדשים ליתר דיוק), ונחקר מאז באופן מדוקדק (פחות או יותר), במרכזו עומד איש רב מעמד ופעלים, ספרדי, פרופסור לאתולוגיה (מדע התנהגות החיות), שבע ימים ומראות (74), שהודיע יום אחד שהוא פותח בשביתת רעב. מעמדו הרם גרם לשירותי הרווחה והפסיכיאטריה בעירו לברר בתחילה מדוע - מה הסיבה שגרמה להחלטה כה רבת משמעויות, כזאת שאף עלולה להסתיים באסון. תשובתו היתה חד משמעית אך מפתיעה (במידה) - 'ההשעיה של קונטאדור'.
סובל ותרופות מהדור הקודם שהוכחו כלא יעילות

התברר שהפרופסור (שמו שמור במערכת), סבל רוב חייו מדיכאון, ברמות כאלה ואחרות, והבחין בשנת 2003 שכל אימת שהוא מסתכל ברוכב האופניים הספרדי, בין ארצו, אלברטו קונטאדור מטפס על הרים, נמוג דכאונו ועובר, והוא משחזר באחת את יכולותיו שנפגמו עקב כל הכרוך ב'דיכאון הזה'.
לדבריו הוא חזר ובדק מדי שנה בשנה האם הדבר חד משמעי, ברור, כזה הקורה בצורה עיקבית, חזור על עצמו פעם בפעם, ועקב הופעת הדכאון חזור והופע מחד, והצגותיו של קונטאדור בהרים מאידך, הוא מצא שאכן יש קשר כזה, וכך, לדבריו, נמצא לו מוצא, וחייו קיבלו תפנית ומשמעות, משמעות שהוא היה מאבד מדי פעם בפעם 'כשקפץ עליו דיכאון'.
הוא המשיך וסיפר שעתה, כשלקונטאדור אסור לרכב, איבדו חייו משמעות, 'כוסו בשחור', והוא החליט לעשות מעשה, אמנם קצת קיצוני, ולפתוח בשביתת רעב - 'עד שיחזירו את קונטאדור'.
כאמור, מאז נחקרה התופעה, ואכן, נצפתה תגובה מרשימה של שיפור במצבו מיד עם חזרתו של קונטאדור לטפס, לפני מספר שבועות.
'אני איש חדש, אני איש חדש', הוא סיפר לכותב אתמול, תוך שהוא מנסה להשתלט על זרם הדמעות ששטף את עיניו כל אימת שדמותו של קונטאדור ניבטה לה ממסך הטלוויזיה, עושה דרכו מרקד במעלה ההר.
http://www.cyclingnews.com/news/professor-goes-on-hunger-strike-for-contador






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה